برگزاری همایش دختران امروز، مادران آینده در کاشمر

مشهد (پانا) - به همت امور بانوان آموزش وپرورش کاشمر همایش دختران امروز مادران آینده برگزارشد.

کد مطلب: ۸۸۹۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش دختران امروز،  مادران آینده در کاشمر

همایش دختران امروز مادران آینده با حضور حجت الاسلام و المسلمین دهنوی، کارشناس خانواده، و با حضور مزدوجین دختر مدارس متوسطه کاشمر و به همت امور بانوان آموزش وپرورش در تالار مهراد کاشمر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی در این همایش گفت: سبک زندگی اسلامی موجب آرامش خانواده و پایداری آن خواهد شد، و ترویج سیره و منش ائمه و سبک زندگی اسلامی از راه های تداوم زندگی مشترک زوج هاست.

این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل پایداری یک زندگی سالم صداقت است، گفت: احترام متقابل زوجین به همدیگر و رعایت امر صداقت از عوامل آرمش خانواده ها و پایداری ازدواج زوج های جوان است.

دهنوی اضافه کرد: الگوگیری از انبیاء و اولیای الهی لازمه ی کسب آرامش و سعادت در زندگی افراد است و دور شدن جامعه از ارزش‌های دینی و اخلاقی آفت بزرگی است که در دراز مدت بنیان‌ها و زیرساخت‌های خانواده و جامعه را مورد هدف قرار خواهد داد.

وی، ابراز عشق و محبت، جزئی نگری، اهل کلام بودن و فعال بودن خاطرات درازمدت را از ویژگی های زنان و عدم ابراز محبت، کلی نگری، کم صحبتی، و توجه به خاطرات کوتاه مدت را از ویژگی های مردان برشمرد و گفت: این ویژگی ها جزو ذات خانم ها و آقایان است و زن و شوهر باید شرایط و ویژگی های طرف مقابل خود را بشناسند و یکدیگر را درک کنند.

او محبت و احترام متقابل را به عنوان یکی از مهارت های زندگی برشمرد و افزود: در دین اسلام تاکید شده است که نگاه محبت آمیز مرد به زن سبب نگاه محبت آمیز خداوند به وی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دهنوی به گوش دادن و ابراز محبت به عنوان یکی دیگر از مهارت های قابل توجه در تداوم زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: ابراز محبت مهارتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت، به طوریکه پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: "اگر مردی به زنش بگوید دوستت دارم تا ابد از دل زن بیرون نخواهد رفت". متاسفانه بیشتر آقایان ایرانی از گفتن کلمه دوستت دارم امتناع می کنند.

شایان ذکر است این همایش در سه برنامه ویژه برای؛دانش آموزان متاهل،دانش آموزان دختر متوسطه ،اولیاءو همکاران فرهنگی تا بعد از ظهر امروز یکشنبه ادامه دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار