کنسولگری پاکستان در مزارشریف بسته شد

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، کنسولگری خود را در شهر مزارشریف افغانستان پس از آن بسته است که زنی می‌خواست با یک نارنجک وارد این کنسولگری شود.

کد مطلب: ۸۸۹۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کنسولگری پاکستان در مزارشریف بسته شد

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد، این زن پس از بازرسی محافظان کنسولگری و پیدا شدن نارنجک در کیف دستی او بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان از مقامات امنیتی افغان خواسته که امنیت کنسولگری‌های پاکستان را در افغانستان به طور کامل تأمین کنند و نتایج تحقیقات از مظنون را با اسلام‌آباد در میان بگذارند.

منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته است، دختری که دستگیر شده است، ۱۷ سال دارد و یکی از متقاضیان ویزای پاکستان بوده است.

به گفته فرهاد، این دختر جوان در بازداشت است و تحقیقات از او ادامه دارد. او گفت که تا هنگام کامل شدن تحقیقات نمی‌توان قضاوت کرد که آیا او قصد حمله به کنسولگری را داشته است یا نه.

در همین حال عادل شاه عادل، سخنگوی پلیس ولایت بلخ هم گفته است که دو زن دیگر که همراهان این دختر بوده‌اند نیز بازداشت شده‌اند.

پاکستان در شهرهای مزارشریف، قندهار، هرات و جلال‌آباد کنسولگری دارد.

سال گذشته میلادی کنسولگری پاکستان در جلال‌آباد در شرق افغانستان هم برای حدود یک ماه بسته شد. پاکستان دلیل آن را دخالت مقامات در امور اجرایی کنسولگری خوانده بود.

کنسولگری پاکستان در مزارشریف در منطقه حوزه چهارم امنیتی این شهر قرار دارد و گفته می‌شود که روزانه حدود ۵۰۰ متقاضی ویزای پاکستان به این کنسولگری مراجعه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار