آیت‌الله مکارم شیرازی: توافق مسئولان حج با سعودی‌ها جواب دندان‌شکنی به تبلیغات منفی دشمنان است

تهران (پانا) - مرجع تقلید شیعیان گفت: توافق صورت گرفته با طرف سعودی در زمینه حج تمتع جای بسی خرسندی است چرا که این حضور جواب دندان‌شکنی به تبلیغات منفی علیه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) است.

کد مطلب: ۸۸۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: توافق مسئولان حج با سعودی‌ها جواب دندان‌شکنی به تبلیغات منفی دشمنان است

به گزارش تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، تعطیلی حج را تعطیلی بخشی از احکام اسلامی دانست و اظهار داشت: توافق صورت گرفته با طرف سعودی در زمینه حج تمتع جای بسی خرسندی است چرا که این حضور جواب دندان‌شکنی به تبلیغات منفی پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید کاری کرد که بهانه به دست دشمنان داده شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی همه حجاج باید رعایت جهات و اقتضائات را داشته باشند، همچنین باید به روحانیون و کاروان‌ها سفارش‌های لازم در این زمینه انجام شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: آموزش‌های لازم باید به روحانیون کاروان‌های حج، ارائه شده و مسئولان کاروان‌ها هم باید در این رابطه توجیه باشند تا حج آبرومند و شایسته‌ای برگزار شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر احترام گذاشتن به قوانین کشور میزبان عنوان کرد: تقیه از جمله مواردی است که در این‌ گونه موارد می‌توان انجام داد و باید کاروان‌ها از تمامی جهات توجیه شوند.

وی همچنین دست‌اندرکاران حج را به لزوم پرهیز از اسراف و تبذیر توصیه کرد و گفت: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند باید صرفه‌جویی را دستور کار خود قرار دهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم توجیه حجاج در انجام وظایف شرعی مرتبط با حج را مورد تأکید قرار داد و افزود: امیدواریم با انجام‌ وظیفه و مسئولیت‌پذیری مسئولان مربوط به حج بتوان این مراسم را به‌صورت آبرومند برگزار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار