برگزاری نشست تحلیل محتوای کتب درسی مقطع ابتدایی درشهرری

شهرری (پانا) -جلسه تحلیل محتوای کتب درسی مقطع ابتدایی در راستای اجرای برنامه‌های محوری  آموزش و پرورش از جمله بهسازی و کیفیت بخشی به امر آموزش در آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۹۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تحلیل محتوای کتب درسی  مقطع ابتدایی درشهرری

بهروز نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت : در جوامع امروزی ، انسان به دانش‌های نوین و علوم گسترده‌ای دست یافته ، تا آنجا که پیشرفت علمی بشر از حد خود خارج شده و به فناوری‌های‌ عظیمی تبدیل شده است.

او در ادامه عنوان کرد: به وضوح دیده می شود که انسان دست به کارهای خارق‌العاده‌ای می‌زند و پدید‌آورنده زیباترین آثار می‌‌شود ، مطالعه انسان را از هویت خود با خبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد و کتاب همواره در تمامی دوره‌ها و زمان‌ها کمک حال بشر بوده تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بردارد و اگر خوب دقت کنیم می‌توان اندیشه‌های درست را از درون یک کتاب بیرون کشید و آن رابه عنوان یک الگوی درست در زندگی، قرار داد.

نصیری افزود : کتاب به ما می‌آموزد که اندیشه‌های انسان باید سرشار از آموزه‌های معنوی ، منطقی ، عرفانی و حقیقی باشد .

او در ادامه با اشاره به اینکه مطالعه ذهن را پر بار می‌کند و درخت اندیشه را رونق می‌بخشد تاکید کرد : کتاب در زندگی ما می‌تواند یک معلم باشد ، تا اصول زندگی را به ما بیاموزدو اخلاق انسانی و معرفت را در وجود ما نهادینه کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ادامه داد : گاهی اندیشیدن در یک کتاب باعث می‌شود که آدمی محدودیت‌های فکری پیدا و به همان یک کتاب بسنده کند ، غافل از آنکه خرد در همان جا باقی می‌ماند و به مرور زمان فاسد می شود، در همه کتاب‌ها باید اندیشید و به فکر و خرد دیگران نیز باید احترام گذاشت.

اوو بیان کرد : اگر در روز فقط دو ساعت وقت خود را صرف مطالعه کنیم، مسلماً به انرژی‌های مثبت درونی دست خواهیم یافت و کتاب خوب است حتی در هر زمینه‌ای که باشد ، اما بهتر آن است کتابی را بخوانیم که روح ما را صیقل دهد و به درون ما روشنایی بخشد، کتابی که سازنده باشد و تا حدی ما را از گزند روزگار حفظ کند.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار