تصویب کلیات لایحه حمایت از مالکیت ادبی هنری در کمیسیون حقوقی

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه کلیات لایحه حمایت از مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با آن در جلسه امروز کمیسیون حقوقی به تصویب رسید، اظهار کرد: مقرر شد این لایحه برای تطبیق با سایر مقررات در اختیار کار گروه تخصصی و مرکز پژوهش‌ها قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۸۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تصویب کلیات لایحه حمایت از مالکیت ادبی هنری در کمیسیون حقوقی

به گزارش ایسنا، یحیی کمالی‌پور در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اولین موضوع که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت لایحه حمایت از مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با آن بود، این لایحه از چندین دوره قبل مجلس مطرح بوده و سرانجامی نداشته است.

وی افزود: با کارشناسی‌های دقیق و خوبی که انجام شد، کلیات این لایحه در جلسه امروز کمیسیون به تصویب رسید و نهایتاً مقرر شد این لایحه برای تطبیق با سایر مقررات در اختیار کار گروه تخصصی و مرکز پژوهش‌ها قرار گیرد، قرار است ایرادات این لایحه ظرف یک هفته توسط این کارگروه تخصصی برطرف شود تا جزئیات آن در کمیسیون بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ادامه داد: موضوع بعدی که در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت ادامه بررسی طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بود، مواد ١٧، ١٨، ١٩، ٢٠ و ٢١ این طرح به لحاظ اینکه در دستورالعمل‌های قوه قضائیه و سایر قوانین مرتبط وجود داشت حذف شد و چند ماده دیگر به تصویب رسید.

کمالی پور عنوان کرد: مواد مصوب ضمانت اجرای این قانون را مورد اشاره قرار می‌دهد، این مواد بیان می‌کند اگر افراد از اجرای این قانون تخلف کنند چه مجازاتی شامل حالشان خواهد شد، این مواد تخلفات مرتبط با این قانون و تخلفاتی را که در زندان پیش می‌آید را مورد اشاره قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار