پرداخت کمک هزینه تأمین جهیزیه به 1000نوعروس نیازمند اردبیلی

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد اردبیل از پرداخت دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک هزینه تأمین جهیزیه به یک هزار نوعروس نیازمند اردبیلی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت کمک هزینه تأمین جهیزیه به 1000نوعروس نیازمند اردبیلی

حسین دشتی با اشاره به تامین کمک هزینه جهیزیه هزار نوعروس تحت حمایت کمیته امداد اردبیل و دیگر نیازمندان جامعه بیان داشت: خوشبختانه با فعالیت‌های هدفمند هیچ نوعروسی پشت نوبت دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه قرار ندارد.

او افزود: تلاش بی‌وقفه‌ای را به کار گرفتیم تا با توزیع دقیق و صحیح منابع کمیته امداد استان اردبیل، تمامی نوعروسان تحت حمایت که در صف انتظار برای دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه قرار داشتند، بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد:یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کمیته امداد پاسخگویی به تمامی نیازهای نوعروسان تحت حمایت است که در این راستا و با توجه به شرایط بد اقتصادی تصمیمی اتخاذ شد تا تمامی مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند واجد شرایط که در انتظار دریافت خدمات قرار داشتند از کمک‌های این نهاد بهره‌مند شوند.

دشتی ادامه داد: بیش از دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت اعطا شد تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند،

او گفت: ترویج ازدواج آسان جزو اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل است که با کمک‌‌های خیران و نیکوکارن درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل بر اساس تفاهمنامه همکاری با موسسه خیریه حضرت رقیه(س) تهران گام‌های بسیار بلندی را برای فراهم کردن ازدواج آسان نوعروسان و فرزندان ذکور خانوار تحت حمایت برداشته است، اعلام کرد: طبق این تفاهمنامه اجناس مرغوب و با کیفیت ایرانی در ۱۱ قلم در قالب یخچال، اجاق گاز، تلویزیون و سایر لوازم ضروری زندگی به نوعروسان اهدا می‌شود.

دشتی با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از نوعروسان تحت حمایت ساکن در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل از کمک هزینه تأمین جهیزیه کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند، گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت که در مناطق محروم سکونت دارند پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه در کنار خدمات کمیته امداد، خیران اردبیلی نیز بیش از ۹۰۰ میلیون تومان به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند کمک کرده‌اند، بیان کرد: طرح «کوثر» به منظور تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت اجرا می‌شود که نیکوکاران استان اردبیل با مشارکت گسترده در این طرح زمینه‌های ازدواج نوعروسان بی‌بضاعت را فراهم کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه کمک‌های خیران در قالب طرح کوثر نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است، افزود: همواره شاهد گسترش کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان اردبیل هستیم که در سایه این اقدامات خیرخواهانه می‌توانیم خدمات کیفی‌تری را به خانوار تحت حمایت و دیگر نیازمندان جامعه ارائه کنیم.

دشتی با اشاره به اینکه راهکارهای بسیاری را به منظور برپایی زندگی ساده، موفق و پایدار برای نوعروسان و فرزندان ذکور خانوار تحت حمایت در نظر گرفته‌ایم که تا کنون نتایج مطلوبی را به همراه داشته است، گفت: قبل، حین و بعد از ازدواج به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل آموزش‌های مهارت‌های زندگی ارائه می‌شود که این امر موجب شده است طلاق در بین خانوار تحت حمایت کمتر از یک درصد باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار