آیین تجلیل از تولیدی های برتر طرح همسان سازی پوشاک مدارس آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا)- فعالین و تولیدی های برتر طرح همسان سازی پوشاک مدارس آذربایجان غربی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد مطلب: ۸۸۹۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از تولیدی های برتر طرح همسان سازی پوشاک مدارس آذربایجان غربی برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در آیین تجلیل از فعالین طرح همسان سازی پوشاک مدارس آذربایجان غربی به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: موضوع همسان سازی پوشاک در مدارس یک مأموریت فرهنگی و یک ره آورد تربیتی بزرگ برای مجموعه آموزش و پرورش است و اجرای آن مورد تأکید مدیرکل محترم و مجموعه متولیان این مهم می باشد.

قدرت اله قاسمی گفت: طرح همسان سازی لباس فرم مدارس با اهداف کاهش دغدغه های خانواده ها برای تهیه لباس مدرسه، صرفه جویی اقتصادی، افزایش اعتماد خانواده ها به برنامه ریزان مدارس، قانون پذیری دانش آموزان، تمرین مهارت های اجتماعی شدن، کاهش مظاهر اجتماعی، کاهش روحیه تفاخر و خودبینی و تکبر، افزایش سازگاری اجتماعی و تبلیغ نظم و بهداشت و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نظارت بر عرضه و کیفیت پوشاک مدارس اجرا شده است.

وی افزود: وظیفه آموزش و پرورش آموزش علم و دانش صرف نیست و آموزش مهارت های زندگی نیز مورد توجه این جامعه بزرگ است که اجرای طرح همسان سازی پوشاک مدارس تمرین مهمی برای این مهم است.

قاسمی در خصوص آمار طرح همسان سازی پوشاک مدارس گفت: در سال تحصیلی 96-95 تعداد 70 هزار دانش آموز ، در سال تحصیلی 97-96 تعداد 110 هزار دانش آموز و در سال تحصیلی 98-97 تعداد 200 هزار دانش آموز در طرح همسان سازی پوشاک مدارس مورد پوشش قرار گرفتند که مدیریت های آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه، ناحیه دو ارومیه و سلماس به ترتیب بهترین عملکرد را طی اجرای این طرح داشته اند.

معاون پرورشی ضمن تقدیر از متولیان اجرای این طرح گفت: فرآیند اجرای طرح همسان سازی پوشاک سال به سال بهتر و تکمیل تر و هماهنگی متولیان اجرای این طرح بیشتر می شود و سازمان دانش آموزی به عنوان مجری طرح ، پیشنهادات و انتقادات لازم را در نظر قرار دهد.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی در این مراسم به روند اجرای طرح همسان سازی پوشاک مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری 7 جلسه استانی و 7 جلسه داخلی و 2 جلسه توجیهی در جنوب و شمال استان، تشکیل کمیته همسان سازی پوشاک مدارس در استان و مشابه آن در شهرستانها و مناطق، تعیین 24 رنگ در 24 مدل برای تمام مدارس با تصویب کمیته همسان سازی استان و تعیین و تغییر رنگ و مدل لباس در سالتحصیلی 97-98 با تصویب شورای مدرسه، تعیین قیمت لباسها براساس قیمت اعلامی اداره صنعت ، معدن و تجارت و نظارت مستمر به واحدهای تولیدی در خصوص انجام تعهدات آن ها از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در طی اجرای طرح همسان سازی پوشاک مدارس به حساب می آیند.

حسین عباس زاده گفت: تعداد 15 هزار دست مانتو و شلوار رایگان براساس قانون ده درصد رایگان به دانش آموزان در برخی موارد برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت از طریق حق سازمان خریداری و به آنها اهدا گردیده است.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی ، مقرون به صرفه بودن برای اقتصاد خانواده ها ، عدم تغییر قیمت ها با توجه به نوسان قیمت ها نسبت به سال تحصیلی گذشته، سالم سازی رفتار و محیطهای تولیدی مرتبط با پوشاک دانش آموزی و فعال سازی و حمایت از هنرستانها از دیگر مزایا و نکات قوت اجرای این طرح هستند.

عباس زاده در پایان از حمایت های مدیرکل آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین از فعالیت های مجموعه مدیران اموزش و پرورش ، امور بانوان آموزش و پرورش، بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه خیاطان ، مدیران مدارس و همه فعالین این طرح تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار