برگزیدگان دهمین جشنواره فارابی معرفی شدند

تهران (پانا) - برگزیدگان دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تجلیل شدند.

کد مطلب: ۸۸۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان دهمین جشنواره فارابی معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، امروز یکشنبه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، لوح تقدیر ریاست جمهوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو، یادمان جشنواره و مدال آیسسکو به مرحوم دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، مرحوم آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و مرحوم توران میرهادی به عنوان شخصیت‌های پیشرو علوم انسانی و اسلامی اهدا شد.

آیت‌الله رضا استادی مقدم، علامه محمدرضا حکیمی و دکتر محمدعلی موحد به عنوان پیشکسوتان علوم انسانی و اسلامی، دکتر اصغر افتخاری در حوزه نظریه‌پرداز برجسته و دکتر عبدالکریم رشیدیان و دکتر حسین صابری نیز به عنوان مترجم برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در بخش خارجی، دکتر خسرو قاسم از هندوستان و دکتر رائول گنزالس بورنز از اسپانیا به سبب جمیع آثار در حوزه اسلام‌شناسی، دکتر صفر عبدالله از قزاقستان، دکتر آنا ماریا کراسنوولسکا از لهستان، دکتر مونیکا گرونکه از آلمان و دکتر نیکلاس جان سیمز ویلیامز از انگلستان به سبب جمیع آثار در حوزه ایران‌شناسی و دکتر پان کلود کریر از فرانسه به خاطر تحقیق، ترجمه و اقتباس از منطق‌الطیر عطار و دیوان شمس تبریزی مورد تجلیل قرار گرفتند

در بخش نهادهای پژوهشی نیز «انجمن علمی علوم مدیریت ایران» به عنوان انجمن علمی برتر و «پژوهش‌های فلسفی» و «فلسفه و کلام اسلامی» به عنوان نشریه علمی - پژوهشی برتر معرفی شدند.

همچنین در این دوره از جشنواره بین‌المللی فارابی در راستای ارتقای دانش و پژوهش‌های میان رشته‌ای، بخش «مطالعات میان رشته‌ای» به جشنواره افزوده شد و دکتر مقصود فراستخواه به عنوان برگزیده این بخش مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش برگزیدگان گروه‌های علمی، در گروه اخلاق، ادیان و عرفان، دکتر حسن قادری در بخش جوان حائز رتبه شایسته تقدیر، در گروه تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی جواد صفی‌نژاد در بخش بزرگسال رتبه اول و دکتر محمدجواد عبدالهی در بخش جوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در گروه حقوق نیز رتبه برگزیده اول به دکتر هدایت الله فلسفی در بخش بزرگسال و در گروه زبان، ادبیات و زبان شناسی نیز رتبه دوم بخش بزرگسال به دکتر مزدک انوشه اعطا شد.

در گروه علوم اجتماعی و علوم ارتباطات در بخش بزرگسال دکتر محمدرضا جوادی یگانه رتبه شایسته تقدیر و در بخش جوان، زهرا صبورنژاد رتبه برگزیده سوم را کسب کردند.

در بخش برگزیدگان گروه علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی نیز دکتر عباس شاکری حسین آباد موفق به کسب رتبه اول بخش بزرگسال و در گروه علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای دکتر فاطمه شایان در بخش بزرگسال موفق به کسب رتبه سوم شدند.

در گروه علوم قرآنی، تفسیر و حدیث نیز رتبه دوم به دکتر سیدمحمدهادی گرامی در بخش بزرگسال و رتبه شایسته تقدیر در بخش جوان به دکتر یحیی میرحسینی اعطا شد.

همچنین در گروه فلسفه، منطقه و کلام در بخش بزرگسال دکتر اسدالله فلاحی رتبه اول و در بخش جوان، محمدمهدی فاتحی رتبه نخست را کسب کردند.

در گروه فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و کتابداری، دکتر مهدی شقاقی در بخش بزرگسال حائز رتبه شایسته تقدیر شد.

در بخش برگزیدگان گروه مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نیز دکتر هادی صفایی‌پور رتبه سوم در سطح بزرگسال و دکتر فاطمه ماه‌وان رتبه سوم در سطح جوان، را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار