دبیر ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

اجرای بیش از 30 هزار برنامه درون مدرسه ای ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در خراسان رضوی

مشهد ( پانا ) - – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به اجرای بیش از 30 هزار برنامه درون مدرسه ای ویژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر، برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیش از 30 هزار برنامه  درون مدرسه ای ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی جهت اشاعه و انتقال دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نسل جدید برنامه ریزی لازم را داشته است.
وی ادامه داد: در این برنامه ها ضمن توجه با خلاقیت، نو آوری و انسجام بهره گیری از ظرفیت های برون سازمانی نیز مورد نظر بوده است، همچنین طوری تدبیر شده که برنامه های متنوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن برخورداری از تحرک و پویایی و نشاط، شان ایام سوگواری فاطمیه نیز رعایت شود.
وی گفت: مسابقه فرهنگی و هنری آیینه زمان با محوریت زندگی به سبک روح الله و مسابقه گرد آوری خاطرات انقلاب و اسناد خانواده ها با همکاری دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: مراسم ویژه ورود امام خمینی (ره) در روز جمعه 12 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه فرهنگیان و تشکل های دانش آموزی در عرصه میدان شهدا و اجرای گروه سرود 1357 نفری دانش آموزی در قالب گروه سرود همسرایان فجر برگزار خواهد شد، همچنین گلبانگ انقلاب راس ساعت 9 صبح روز 13 بهمن در مدارس استان نواخته خواهد شد.
وی در ادامه برگزاری 47 همایش یاوران انقلاب با حضور تشکیلاتی اعضای پیشتازان سازمان دانش آموزی در 47 اداره آموزش و پرورش استان ، افتتاح بیش از 100 پروژه و طرح در استان ، برنامه های خاطره گویی ایام انقلاب با حضور اولیاء دانش آموزان و افراد موثر در انقلاب در مدارس استان را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: سلسله برنامه های گفتمانی و پرسش و پاسخ از جمله جلسات گفت و گوی جوان، حلقه های صالحین در قالب برنامه گفتمان های دانش آموزی با محوریت دستاورد انقلاب اسلامی در مدارس و کانون های فرهنگی و تربیتی استان برگزار می شود.
دبیر ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حضور مدون و فعال دانش آموزان برنامه سوگوراه نگین شکسته هر روز صبح به مناسبت ایام فاطمیه با عنوان فجر فاطمی برنامه ریزی شده است، همچنین 500 نمایشگاه کتاب در مدارس و نمایشگاه های موردی دستاورد های 40 ساله انقلاب در هر اداره برگزار می شود. برگزاری نمایش های خیابانی چله انقلاب با همکاری اداره ارشاد اسلامی نیز برنامه ریزی شده است.
مالک اشرفی برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، قرآنی، علمی و ورزشی آموزشگاهی و شهرستانی، تقدیر از دانش آموزان هنرمند و نخبه، برگزاری نمایشگاه و جشنواره های درون مدرسه ای، برنامه ریزی ویژه برای آذین بندی کلاس ها و مدرسه آرایی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: 12 و 19 بهمن نیز حضور ویژه و پررنگ فرهنگیان و دانش آموزان در نماز جمعه مورد نظر است و همچنین مراسم ویژه ای جهت غبار روبی مزار شهدا در پنج شنبه 18 بهمن در سراسر استان برنامه ریزی شده است.
وی افزود: ادامه نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم با مشارکت حدود 250 هزار نفر ، اجرای طرح یاد یاران جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران فرهنگی و دانش اموز، اجرای طرح هر مدرسه یک سرود و روایت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مدارس از جمله برنامه های دیگر آموزش و پرورش استان در ایام الله دهه فجر است.
وی گفت: 22 بهمن نیز دانش آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی همگام با سایر اقشار مردم در راهپیمایی دشمن شکن چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد تا بار دیگر ضمن تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب و امام خمینی (ره) تبعیت خود از ولایت فقیه را نشان داده و متحدانه با مسئولان نظام با امید به آینده انقلاب به یاوه گویی های دشمنان نظام پاسخ دندان شکن خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار