رئیس دانشگاه ارومیه:

افزایش تعاملات علمی بین کشورها پایدارتر از تعاملات سیاسی است

ارومیه(پانا) - رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به ضرورت افزایش مراودات بین المللی، گفت: ارتباط بین المللی علمی پایدارتر از ارتباطات سیاسی است و منجر به بهبودی روابط خارجی می شود.

کد مطلب: ۸۸۹۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعاملات علمی بین کشورها پایدارتر از تعاملات سیاسی است

رحیم حب نقی طی دیداری با مسوولانی از دانشگاه "داوگاوپلیز" لتونی بیان کرد: چهره های علمی در تلاش برای خدت به تمامی جوامع بشری هستند؛ از این رو افزایش تعاملات علمی بین کشورها پایدارتر از تعاملات سیاسی است.

وی با ابراز علاقه به ارتباط بیش از پیش دانشگاه ارومیه با دانشگاه های کشورهای اروپایی، اظهار داشت: تبادل دانشجو و استاد در همین راستا می تواند آغاز گری برای این ارتباط سازنده باشد.

حب نقی آذربایجان غربی را نزدیک ترین استان ایران به اتحادیه اروپا عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاهی مادر در آذربایجان غربی می تواند نقش سازنده ای در تعاملات 2 طرفه با اتحادیه اروپا ایفا کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به رنگین کمانی از اقوام و ادیان در منطقه شهرت دارد، گفت: این استان پتانسیل های ویژه ای در بحث گردشگری و محیط زیست دارد که با همکاری دوطرفه می تواند در عرصه بین المللی معرفی شود.

همچنین "ایلگا سالتین" (Ilga salite) از اعضای هیات علمی دانشگاه "داوگاوپلیز" لتونی با قدردانی از مهمان نوازی مسوولان دانشگاه ارومیه، گفت: همکاری بین دانشگاه ارومیه و داوگاوپلیز بیش از چهار سال است که ادامه دارد و در همین راستا از استقبال مسوولان دانشگاه ارومیه از توجه به آموزش توسعه پایدار تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه در ایران مسیر برای آموزش توسعه پایدار هموار است، بیان کرد: دانشگاه داوگاوپلیز در بحث آموزش برای توسعه پایدار و تربیت معلم، قدمت تاریخی دارد و امیدواریم در همین راستا تجربیات خود را به دیگر کشورهای منتقل و از تجربیات آنان استفاده کنیم.

وی آموزش صحیح مسائل محیط زیستی را از ارکان توسعه پایدار دانست و اضافه کرد: اکثر کشورهای توسعه یافته مرکزی برای آموزش توسعه پایدار تشکیل داده اند که باید مدنظر کشورهای در حال توسعه قرار گیرد.

"سالتین" ادامه داد: هدف ما ایجاد پیوند بین دانش، سنت، خلاقیت و نوآوری است تا ایده هایی جدید در همین راستا تشکیل شود.

وی افزود: ارتباط با بین 2 دانشگاه می تواند با تعریف 2 نماینده در این راستا تسهیل شود و نیازی به پیچیده شدن موضوع نیست.

اساتید حاضر در این جلسه در راستای چگونگی افزایش تعاملات بین دانشگاه ارومیه و دانشگاه "داوگاوپلیز" لتونی به تبادل نظر پرداختند.

لتونی کشوری از اتحادیه اروپا و در همسایگی با روسیه واقع شده که نزدیک به 2 میلیون نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار