بارش شدید باران در ۸ استان کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که برای استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، غرب کردستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش شدید باران پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۸۸۹۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بارش شدید باران در ۸ استان کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی طی امروز یکشنبه 7 بهمن ماه از جنوب غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق آغاز می‌شود و به‌تدریج با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد.

فردا دوشنبه ۸ بهمن سامانه بارشی در کل نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به‌صورت پراکنده در مناطقی از شمال شرق فعال خواهد بود. بیشینه بارش‌ها در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، جنوب همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه وبویر احمد است.

فردا دوشنبه بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و کولاک پیش‌بینی شده است و در استان‌های واقع در جنوب غرب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

با توجه به وزش باد شدید در روز دوشنبه ۸ بهمن خیزش گرد و خاک برای بخش‌هایی از جنوب غرب دور از انتظار نیست.

سامانه بارشی روز چهارشنبه ۱۰ بهمن به‌تدریج از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار