مرحله اصلی آزمون بین المللی تیمز 2019 در مدارس منتخب ارومیه برگزار خواهد شد

ارومیه(پانا)-معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادراه کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از برگزاری مرحله اصلی آزمون بین المللی تیمز 2019 در مدارس منتخب استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مرحله اصلی آزمون بین المللی تیمز 2019 در مدارس منتخب ارومیه برگزار خواهد شد

بهزاد باقرزاده با بیان اینکه آزمون مقدماتی تیمز 2019 در زمستان 96 در دو مدرسه منتخب استان اجرا گردید، اظهار داشت به منظور اجرای مرحله اصلی آزمون، نمونه گیری اولیه از 16 مدرسه منتخب 10 منطقه استان در دیماه 97 انجام گرفته و آزمون مذکور بعد از نمونه گیری نهایی در اوایل سال 98 اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: آزمون های بین المللی تیمز TIMSS(مطالعه بین المللی روند پیشرفت ریاضیات و علوم) و پرلز PIRLS (مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن) با هدف تبیین، کنترل و پیش بینی نظامند وضعیت مطلوب آموزشی و در نظر گرفتن اهداف انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) در مقیاس جهانی برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: با استناد به مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و با عنایت به راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (بند 19-4)، با هدف ارتقاء جایگاه کشور در رقابت های علمی و آموزشی با استانداردهای معتبر جهانی، مطالعات بین المللی تیمز و پرلز از سال 1370 با نظارت پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا می گردد که از آزمون های مذکور، آزمون مقدماتی تیمز در اسفندماه 96 در دو مدرسه منتخب استان و در پایه های چهارم و هشتم اجرا گردید.

وی گفت:مطابق سال گذشته و براساس برنامه ابلاغ شده از پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، مرحله اصلی این آزمون در دو پایه چهارم و هشتم بعد از نمونه گیری های نهایی در مدارس منتخب استان در اوایل سال 98 اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار