معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

سومین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در مدارس کردستان برگزار می شود

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی برای سومین سال پیاپی در مدارس استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۸۹۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سومین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در مدارس کردستان برگزار می شود

افشین خوش گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت استان کردستان، با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی و نهادینه کردن آموزش و مشارکت دانش آموزان در مفاهیم و اصول سلامتی و بهداشتی در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس دانش آموزان مقطع ابتدایی دوره اول در قالب نقاشی، دانش آموزان دور دوم ابتدایی در بخش انشاءنویسی، دانش آموزان متوسطه اول در قالب داستان نویسی و دانش آموزان متوسطه دوم نیز می توانند آثار خود را در بخش عکاسی و با موضوعات تغذیه سالم، آلاینده های زیست محیطی و خود مراقبتی و بهداشت فردی به دبیرخانه جشنواره که در تمام مدارس استان فعال شده است ارسال کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی با اداره کل آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری جشنواره در سطوح مدرسه، شهرستان در بهمن و اسفند ماه سال جاری، جشنواره مرحله استانی در اوایل اردیبهشت و همزمان با هفته سلامت برگزار می شود تا آثار برگزیده این مرحله به مرحله کشوری معرفی شوند.

خوش گوار افزود: مراقبین سلامت مدارس نیز با توجه به شرح وظایف خود می توانند در یکی از رشته های فیلم کوتاه و عکاسی شرکت داشته باشند.

لازم به ذکر است سفیران سلامت یکی از برنامه های محوری حوزه سلامت آموزش و پرورش است که طی فرآیندی دانش آموزان در 12 سرفصل مختلف، مطالب و موضوعات مرتبط با بهداشت فردی، بهداشت روانی و بهداشت عمومی را آموزش می بینند و به سایر دانش آموزان و خانواده ها تسری می دهند. بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در سال تحصیلی 98-97، 42 هزار دانش آموز کردستانی به عنوان سفیر سلامت آموزش خواهند دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار