با حضور سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان:

همایش بهبود صلاحیت های حرفه ای معلمان ومدیران در شهرستان خدابنده برگزارشد

زنجان (پانا) - همایش بهبود صلاحیت های حرفه ای معلمان ومدیران با حضور علی محمدی سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در شهرستان خدابنده برگزارشد.

کد مطلب: ۸۸۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش بهبود صلاحیت های حرفه ای معلمان ومدیران در شهرستان خدابنده برگزارشد

مراسم پایانی اولین همایش بهبود صلاحیت های حرفه ای معلمان و مدیران با حضور علی محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی استان زنجان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان خدابنده برگزار شد.

معاون پژوهش، برنامه ریز ی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در سخنانی اظهار داشت: «در سند تحول بنیادین تاکید بر پژوهش محور بودن مراکز آموزشی است».

محمدی افزود: «باید مطابق سیاست های آموزشی با استفاده از فناوری نوین، اطلاعات جدید و روش های سنتی را تغیر بدهیم و آموزش پژوهش محور را مورد تاکید قرار دهیم که در این راستا مهم ترین و اساسی ترین رکن نظام پژوهشی را نیروی انسانی محقق که از توانایی ها ، قابلیت ها و مهارت های لازم پژوهشی برخوردار باشند تشکیل می دهند».

وی تبیین کرد: «پیش از آنکه معلمان در امر پژوهش نقش داشته باشند ابتدا باید فرهنگ پژوهش در میان آن ها به اندازه کافی گسترش یافته و همه گیرشود و پژوهش باید به عنوان یک گام اساسی برای رسیدن به علم و راهکار علمی در سطوح مختلف علمی جامعه گسترش پیدا کند».

این مقام مسئول به اهمیت یادگیری همزمان آموزش و پژوهش در مدرسه اشاره و بیان کرد: «پژوهش می تواند فرد را به آموزنده ای تبدیل کند که به تنهایی در مسیر زندگی قدرت رسیدن به برخی از مجهولات ذهنی و ریشه مشکلات داشته باشد که اگر رویکرد از آموزش محور به سمت پژوهش سوق پیدا کند کسانی که ذهن خلاقی برای فعالیت های پژوهشی دارند تنها به نتایج پژوهش های پیشین اکتفا نکرده بلکه سعی در تکمیل این پژوهش ها در ادامه خواهند داشت».

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان خدابنده نیز در این همایش در سخنانی اظهار داشت: «ضرورت دارد براساس وضعیت جاری تولید علم در کشور نوعی پژوهش جهت برنامه ریزی فعال و اقدامات آینده نگر در راستای ارتقای جایگاه علمی ایران انجام گیرد».

علی غلامی افزود: «کارآمدی نظام‌های آموزشی به دانش‌ و تخصص‌های متنوع، توانایی‌ها و مهارت‌های منابع انسانی به ویژه معلمان آن‌ها بستگی دارد؛ هر چه معلمان از آمادگی، شایستگی و توان‌مندی بیش‌تر برخوردار باشند، سهم بیش‌تری در ارتقای سطح کارآیی نظام‌ها خواهند داشت».

غلامی بیان داشت: «معلمان نقش کلیدی درشکل دادن به شخصیت دانش آموزان برعهده دارند تا آنان نقش اساسی خود را برای تبدیل شدن به انسانهای شایسته و سالم ایفا نمایند و برگزاری این همایش ها با محوریت پژوهش می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد».

در پایان این همایش، محمد بیگدلی دبیر علمی همایش گزارشی از نحوه فراخوان و داوری مقالات رسیده به دبیرخانه را ارئه داد و اظهارداشت: 72 مقاله با موضوع فراخوان ارسال شده بود که پس از داوری و بررسی مقالات ده مقاله انتخاب و سه مقاله نیز توسط پژوهشگران در این اختتامیه ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار