روسیه مادورو را رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا دانست

تهران (پانا) - نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیکلاس مادورو را رئیس جمهوری قانونی و مشروع ونزوئلا دانست و با هرگونه دخالت خارجی در مسایل داخلی کشورها به شدت مخالفت کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
روسیه مادورو را رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا دانست

به گزارش ایرنا، واسیلی نبنزیا پس از ترک نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست آمریکا برای بررسی مساله داخلی ونزوئلا تشکیل شد، در جمع خبرنگاران گفت: موضوع ونزوئلا تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی نیست.
وی افزود: این تنها یک مساله در درون ونزوئلا و نه خارج از آن است که ما در بیانیه خود به طور واضح گفتیم. پمپئو وزیر خارجه مدعی شد که تنها چند کشور همچون روسیه، کوبا، ایران و سوریه از ونزوئلا حمایت کرده اند و نه کسی دیگر؛ در حالی که شما در نشست شورا دیدید که چند نفر از حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا دفاع کردند.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، ادامه داد: ما به شدت با هرگونه دخالت خارجی در ونزوئلا و همچنین با اولتیماتوم مخالف هستیم. ما به تسهیل روند سیاسی در ونزوئلا برای حل این بحران و عادی کردن کشور نیاز داریم.
نبنزیا در پاسخ به سوالی که آیا روسیه از مادورو حفاظت می کند، گفت: مادورو نیازی به حفاظت ما ندارد، او رئیس جمهوری قانونی است و ارتش را مطابق قانون اساسی در اختیار دارد. بنابر این او به حفاظت ما نیازی ندارد.
وی افزود: نقض حقوق انسان ها در هرجا که باشد تاسف آور است و باید متوقف شود.
سفیر روسیه در پاسخ به این سوال که آمریکا گفته است در صورتی که نیاز باشد برای حمایت از مردم ونزوئلا از نیروی نظامی استفاده می کند، آیا روسیه برای حفاظت از رژیم مادورو از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد، گفت: من از این مساله اطلاعی ندارم. اگر اطلاعاتی دارید به من بدهید. آمریکا گفته است که همه گزینه ها روی میز است، ما باید قویا از هرگونه استفاده از نیروی نظامی برای دخالت در کشورها جلوگیری کنیم.
نبنزیا درباره اینکه آیا برخی کشورها می توانند درخواست کنند که عضویت دولت مادورو در سازمان ملل لغو شود، اظهار کرد: تنها یک دولت قانونی در ونزوئلا وجود دارد. اینکه چه کسی رئیس جمهوری کشوری شناخته شود، تنها به عهده دبیرکل سازمان ملل متحد نیست بلکه مجمع عمومی سازمان ملل باید نظر بدهد.
وی تاکید کرد: این موضوع یک فرایند مشخص دارد و ما دلیلی برای این مساله نمی بینیم. ریاست جمهوری مادورو مشروع است و به همین دلیل است که در سازمان ملل نمایندگی دارد و امروز هم در شورای امنیت حاضر شد.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه انتخابات مجدد باید بر اساس قانون اساسی ونزوئلا انجام شود، تصریح کرد: مادورو بر اساس این قانون انتخاب شده و مشروعیت دارد. قانون اساسی ونزوئلا مشخص کرده است که چگونه یک دولت از صلاحیت خارج می شود. این اتفاق هنوز رخ نداده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار