پمپئو: از دولت انتقالی ونزوئلا و «گوایدو» حمایت می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر خارجه آمریکا به نمایندگی از این کشور در شورای امنیت سازمان ملل در دخالتی آشکار در امور داخلی ونزوئلا اعلام کرد: از دولت انتقالی ونزوئلا و «گوایدو» حمایت می‌کنیم.

کد مطلب: ۸۸۹۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: از دولت انتقالی ونزوئلا و «گوایدو» حمایت می‌کنیم

به گزارش مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به نمایندگی از این کشور در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی و منتخب ونزوئلا بدون اشاره به انبوهی از دسیسه های واشنگتن و اعمال تحریم های متعدد علیه دولت قانونی و منتخب ونزوئلا در این خصوص ادعا کرد: دولت مادورو عامل فقر و مشکلات بی شمار در ونزوئلا است. مادورو مردم ونزوئلا را در مضیقه پیدا کردن غذا قرار داده است. میلیون ها نفر به آب و غذا دسترسی ندارند!

وی ادامه داد: از همه کشورها می خواهیم تا در برابر دولت مافیایی مادور ایستادگی کنند. از همه می خواهیم تا دولت قانونی «گوایدو» (رهبر شورشیان خیابانی در ونزوئلا) را به رسمیت بشناسند. اکنون زمان آن است که همه کشورها یا با آزادی بمانند و یا با آشوب ها بمانند. چین، روسیه، ایران و سوریه از این فرایند حمایت نمی کنند. دولت کنونی ونزوئلا (نیکلاس مادورو) از هنجاری های بین المللی حمایت نمی کند و چین و روسیه نیز در مسیر قرار گرفته اند. چهارشنبه گذشته مردم ونزوئلا تصمیم گرفتند تا از این مسیر خارج شوند. آن ها می خواهند تا دولت قانون اساسی جدیدی را ایجاد کنند. ما از «گوایدو» و مجلس ملی این کشور حمایت می کنیم. ما نیز در کنار مردم از او حمایت می کنیم و خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد هستیم. از همه نیز می خواهیم از انتقال قدرت در این کشور و «گوایدو» حمایت کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی بر خلاف رویه بین المللیِ پیروی از دستورِ اخراج دیپلمات های واشنگتن از سوی رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا گفت: ترامپ و من انتظار داریم تا دیپلمات های ما بر اساس کنوانسیون وین مورد حمایت قرار گیرند!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار