در گفت‌وگو با پانا

علی خسروی: انتخاب نشدن داوری از کشورهای عربی برای بازی ایران و ژاپن اتفاق خوبی است

تهران (پانا) – داور سابق بین‌المللی فوتبال ایران، جیمز بث را انتخاب خوبی برای دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا دانست.

کد مطلب: ۸۸۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
علی خسروی: انتخاب نشدن داوری از کشورهای عربی برای بازی ایران و ژاپن اتفاق خوبی است

علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره انتخاب جیمز بث استرالیایی به عنوان داور دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: اینکه کمیته برگزاری جام ملت‌های آسیا 2019 قضاوت این بازی حساس را به یک داور عرب نداده است و تصمیم گرفته یک داور استرالیایی بازی را قضاوت کند اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: جیمز بث 34 ساله داور جوانی محسوب می‌شود که هم دوره علیرضا فغانی است و طبیعتاً درباره خصوصیات او هم دوره‌ای‌هایش بهتر می‌توانند اظهار نظر کنند اما باز هم می‌گویم انتخاب داور استرالیایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب خوبی بود.

جیمز بث در دو بازی مرحله مقدماتی قضاوت کرده و در این دیدارها ده بار کارت زرد نشان داده است. خسروی در واکنش به پرکارت بودن این داور گفت: من این موضوع را قبول ندارم که برخی می‌گویند فلان داور پرکارت یا داور دیگر کم‌کارت است، این وضع بازی است که داور باید در آن تصمیم بگیرد کارت بدهد یا ندهد؛ وگرنه تعداد کارت تعیین‌کننده نیست که توقع داشته باشیم داور زیاد کارت بدهد یا کارت‌هایش کمتر باشد.

این داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران افزود: بازیکنان ما خیلی باید مراقب باشند؛ بازی حساسی پیش روست و نباید خطایی کنند که آنها را از دیدار احتمالی بعدی محروم کند.

خسروی در پایان درباره حضور نداشتن علیرضا فغانی و تیمش در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: به هر حال تصمیمی است که از سوی کمیته برگزاری بازی‌ها گرفته‌شده و به فغانی تنها دو قضاوت رسیده است. تیم داوری ایرانی عملکرد خوبی در جام ملت‌ها داشتند اما تصمیم کمیته داوران بر این بود که آنها در مرحله نیمه‌نهایی حضور نداشته باشند.

وی در پایان در واکنش به اینکه گفته می‌شود علیرضا فغانی تمایلی به قضاوت در فینال نداشته است، گفت: اصلا این‌طور نیست که یک داور دوست نداشته باشد در یک بازی به این مهمی قضاوت کند. با توجه به اینکه فغانی چهار سال قبل در فینال سوت زده بود در صورت حضور نداشتن ایران در نیمه‌نهایی و فینال باز هم بعید بود برای دو دوره متوالی قضاوت در فینال را به او واگذار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار