توسط ارزیابان سازمان دانش آموزی مرکز صورت گرفت:

بازدید مسئولین سازمان مرکز از فعالیت ها و برنامه های سازمان دانش آموزی استان سمنان

سمنان (پانا) - مسئولین سازمان مرکز از فعالیت ها و برنامه های سازمان دانش آموزی استان سمنان، بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۸۹۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مسئولین سازمان مرکز از فعالیت ها و برنامه های سازمان دانش آموزی استان سمنان

ستاد ارزیابی سازمان دانش آموزی مرکز، ضمن بازدید از بخش های مختلف و ابراز امیدواری و خرسندی از خلاقیت ها و فعالیت های انجام شده، از مدارس تشکیلاتی، بوفه های مدارس استان و انتخابات مجمع مربیان و مدرسین شهرستان سمنان بازدید به عمل آوردند.

تشکیلات دانش‌آموزی فرصتی برای رشد اجتماعی دانش‌آموزان است

ماشی سرپرست جذب و ساماندهی سازمان دانش آموزی مرکز، در حین بازدید از دبستان دخترانه زینبیه شهرستان مهدیشهر، گفت: تشکیلات دانش آموزی فرصت و مسیری برای تربیت و رشد اجتماعی دانش آموزان در راستای حضور فعال و اثربخش در فعالیت های اجتماعی است.

وی با عنوان این مطلب که اگر مشارکت دانش آموزان توسط مربیان و مدرسان سازمان دانش آموزی در مدارس برنامه ریزی شود، مشارکت اجتماعی آنها در جامعه نیز تقویت می شود، تصریح کرد: خوداتکایی، برقراری ارتباط و مشارکت در برنامه های اجتماعی برای تامین نیازهای جامعه ضروت دارد که توسعه و تقویت سازمان دانش آموزی در این راستا باید برنامه ریزی شود.

سرپرست جذب و ساماندهی سازمان دانش آموزی مرکز، با اشاره به اینکه ظرفیت دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های اجتماعی باید تقویت شود، گفت: دانش آموزان باید با سبک زندگی فردی و اجتماعی آشنا شده و آنها را در فعالیت های عملی تجربه کنند.

ماشی خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی با هدف پرورش شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان همراه با تامین زمینه مشارکت همه جانبه آنها در زمینه‌های‌ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری تشکیل شده است تا هر دانش آموز در یک رشته متخصص شود.

وی تاکید کرد: در شرایط امروز که نابسامانی های اجتماعی، دامنگیر جوانان شده است، باید در قالب فعالیت های اجتماعی و در کنار آموزش های رسمی، دانش آموزان را آموزش بدهیم تا آسیب های اجتماعی در جامعه کنترل و پیشگیری شود.

سرپرست جذب و ساماندهی سازمان دانش آموزی مرکز، گفت: وظایف سازمان دانش آموزی، گستره وسیعی از فعالیت های فرهنگی تا کارهای تخصصی است که موفقیت در انجام این رسالت با همت مربیان و مدرسان مدارس اتفاق افتاده و این شور و ذوق باید به همه مدارس سرایت کند، هر چند که کمبودها و محدودیت های مالی مانع از تحقق اهداف سازمان است.

ماشی افزود: اگر تربیت اجتماعی دانش آموزان در دوره ابتدایی نهادینه شود، این هویت طلبی در دوره متوسطه به شکوفایی می رسد و تمرین این مهارت ها منجر به توسعه کشور خواهد شد.

مدیر ارزیابی و عملکرد سازمان دانش آموزی مرکز نیز گفت: در راستای اجرای بهینه و مطلوب فعالیت های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی مدارس و ارج نهادن به فعالیت مربیان و دانش آموزان عضو تشکیلات پیشتازان، برنامه بازدید و ارزیابی از فعالیت های اعضاء صورت گرفت.

زواره، این ارزیابی ها را موجب ایجاد انگیزه در مربیان و تقویت روحیه دانش آموزان دانست و افزود: امید است با پشتیبانی های بیشتر سازمان مرکز، بتوانیم در همه مدارس گروه های تشکیلاتی داشته باشیم تا موجب شادابی و بروز استعدادها در مدارس شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار