مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

سازمان دانش آموزی، طلایه ‌دار فعالیت های گروهی دانش آموزان است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اینکه نگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت غیر فردی است، تصریح کرد: فعالیت های گروهی در سازمان دانش آموزی نمود دو چندان دارد و از سوی دیگر بسیاری از صاحب نظران عرصه تربیتی اثرگذاری فعالیت های گروهی را بیشتر از فعالیت‌های فردی می دانند.

کد مطلب: ۸۸۹۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، طلایه ‌دار فعالیت های گروهی دانش آموزان است

محمد دستورانی، در نشستی با مسئولین سازمان دانش آموزی مرکز، با اشاره به مشکلات موجود در سازمان دانش آموزی، خاطرنشان کرد: باید حداقل‌های مورد نیاز سازمان دانش آموزی برای فعالیت، تامین می‌شد تا امروز با حجم انبوهی از مشکلات روبرو نمی بودیم.

وی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی دارای ظرفیت بسیاری است که با تعامل بیشتر با اداره کل و معاونت ها می تواند از همه ظرفیت ها بهترین استفاده را نماید؛ چرا که اگر تعامل برقرار شود، سازمان نیازی به فعالیت اقتصادی خارج از آموزش و پرورش نداشته و کل نیاز مالی آن از درون خود آموزش و پرورش تامین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سازمان دانش آموزی باید مبتنی بر سیاست های راهبردی آموزش وپرورش حرکت و برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده، سازمان دانش آموزی می تواند کمک بسیاری به جامعه کند؛ چرا که در بطن فعالیت های خود، امید اجتماعی، نشاط اجتماعی و اعتماد اجتماعی را به همراه دارد.

دستورانی با اشاره به اینکه موضوع مشکلات مالی، مهمترین و آسیب زاترین مشکل سازمان دانش آموزی این استان است، تأکید کرد: پس از حل مشکلات مالی می‌توان دیگر مشکلات سازمان دانش آموزی را نیز پیگیری و برای آن چاره اندیشی کرد.

ایشان همچنین تعیین تکلیف مسائل مالی سازمان دانش آموزی را خواستار شده و با تأکید بر اینکه باید مبنای فعالیت ها در همه زمینه ها قانون باشد، اذعان داشت: اساسنامه سازمان دانش آموزی ظرفیت مناسبی برای کمک به این سازمان دارد که باید به آن توجه کرده و بر اساس آن برای حل مشکلات مالی سازمان دانش آموزی استان سمنان تصمیم‌سازی نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی از شوراهای مهم تصمیم گیری در زمینه های نحوه رشد، تربیت و پرورش استعدادها و توانایی های دانش آموزان است. پس سازمان دانش آموزی موظف است برنامه های کیفی و کمی با فعالیت های موثر و منطبق با سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار