معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی :اختصاص3 سهمیه به استان درانتخابات شورای عالی آموزش وپرورش

بیرجند (پانا) ـ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بااعلام تین خبرافزود: سهمیه فرهنگیان خراسان جنوبی برای عضویت در شورای عالی آموزش و پرورش 3 نفر اعلام شده است.

کد مطلب: ۸۸۹۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی :اختصاص3 سهمیه به استان درانتخابات شورای عالی آموزش وپرورش

سید محمد حسینی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: ثبت نام داوطلبین شورای عالی آموزش و پرورش در خراسان جنوبی از 29 دیماه آغاز شده است و تا 12 بهمن سال جاری ادامه دارد.

او ادامه داد: دارندگان مدرک دارای کارشناسی ارشد با 12 سال سابقه کار می توانند در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش شرکت نمایند.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، از شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان رکن بالا دستی در سیاست گذاری یاد کرد و ابراز داشت: جلب مشارکت فرهنگیان در تصمیم گیری های کلان به عنوان مهم ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: یشرفت و اعتلای تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی با همراهی منابع انسانی محقق می شود.

او برگزاری انتخابات برای معرفی سه نفر از صاحب نظران فرهنگی استان در شورای عالی آموزش و پرورش را در راستای تحقق همین امر مهم دانست و اظهار کرد: حضور سه نماینده از جامعه عزیز فرهنگی استان در سه دوره تحصیلی از جمله اقداماتی است که می تواند حضور موثر معلمان و مدیران مدارس خراسان جنوبی را در بالا ترین سطح مدیریت آموزش و پرورش رقم زند.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در خراسان جنوبی،، ضمن تأکید بر مشارکت خانواده بزرگ فرهنگیان استان در این رویداد اجتماعی، فرهنگی؛ تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه وزارت،3 صاحب نظر عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر اساس رأی مستقیم فرهنگیان برگزیده شده و به شورای معاونین وزارت معرفی می شوند، که پس از تأیید به عضویت شورای عالی آموزش و پرورش در می آیند و حکم منتخبین با امضای ریاست جمهوری صادر می شود.

حسینی با بیان این که ابلاغ این سه نفر توسط رئیس جمهور صادر می شود، یاد آور شد: لازم است منتخبینی که به عضویت شورای عالی آموزش و پرورش در می آیند، در جلسات این شورا که حد اقل هر ماه یکبار در در تهران تشکیل می شود، حضور یابند.

او با تأکید بر این نکته الزاما یکی از سه منتخب باید خانم باشد، ادامه داد: این انتخابات در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود که مرحله استانی به روش الکترونیکی بر گزار شده و مرحله کشوری نیز برای راه یافتگان مرحله استانی در محلی که ستاد راهبردی انتخابات تعیین می کند،به صورت حضوری رقابت می کنند که در پایان سه نفر که بیشترین آراء را کسب کنند به شورای عالی راه می یابند.

گفتنی است داوطلبان شرکت در این انتخابات باید از نیروهای رسمی و دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس بوده و سابقه کاری بین 12 تا 31 سال باشند که زمان ثبت نام و انتخابات متعاقبا اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار