المپیاد علمی در ماکو برگزار شد

ارومیه (پانا)- پژوهشسرای دانش آموزی ماکو میزبان رقابت 278 دانش آموز شهرستان های ماکو ، شوط و پلدشت شد.

کد مطلب: ۸۸۹۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد علمی در ماکو برگزار شد

اکبر باباپور مدیر آموزش و پرورش ماکو در حاشیه برگزاری المپیاد علمی دانش آموزان گفت: این المپیاد علمی در ۹ رشته جغرافیا، کامپیوتر، ادبیات، شیمی، نجوم، فیزیک، زیست شناسی، علوم ریاضی و سلول های بنیادی پزشکی، بازساختی در محل پژوهشسرای ماکو به مدت یک روز برگزار شد.

وی ادامه داد:۲۷۸ دانش آموز متشکل از ۱۶۱نفر دختر و ۱۱۷ پسراز مقاطع مختلف از سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت به قطبیت ماکو در این المپیاد حضور داشتند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیر آموزش و پرورش ماکو از استقبال خوب شرکت کنندگان ماکویی خبر داد و گفت: ثبت نا ۱۹۶ نفر از ماکو، ۷ نفر از شوط و ۷۵ نفر از پلدشت رقابت تنگاتنگ را تجربه کردند.

باباپور هدف برگزاری المپیاد های علمی را شناسایی ، جذب ،پرورش ،حمایت و هدایت دانش آموزان عنوان کرد و افزود:پژوهشسرای دانش آموزی امام رضا(ع) ماکو برای پذیرفته شدگان المپیاد های علمی کلاس های آموزشی و تقویتی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: شهرستان ماکو از نظر تعداد ثبت نام و شرکت کنندگان رتبه چهارم استانی را به خود اختصاص داده اند که این المپیاد برای دانش آموزان پایه دهم به صورت آزمایشی و برای پایه یازدهم به صورت رسمی اجرا شد.

باباپور افزود: پذیرفته شدگان در مرحله کشوری و بعد بین المللی شرکت خواهند کرد

وی تصریح کرد: قبولی شرکت کنندگان ماکویی در دو سال گذشته یک نفر و سال گذشته این رقم به چهار نفر افزایش پیدا کرد که امید داریم امسال نیز این رقم افزایش چشم گیری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار