رشد خیره کننده گاز رسانی در اردبیل پس از انقلاب

اردبیل (پانا) - عملیات گازرسانی در استان اردبیل از سال 68 آغاز و هم اکنون 90 درصد روستاهای استان اردبیل از نعمت گاز بهره مند هستند.

کد مطلب: ۸۸۹۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رشد خیره کننده گاز رسانی در اردبیل پس از انقلاب

بر اساس تبصره 2 قانون بودجه سال 1377 کل کشور مبنی بر تشکیل شرکتهای گاز استانی در سال 1378 به ثبت رسید و طبق بند ب ماده 6 قانون اساسنامه شرکت ملی گاز ایران تشکیل و در سال 1379 همزمان با تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به استان اردبیل و همگام با برنامه سوم توسعه اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی کشور با نگرشی نوین در عرصه گازرسانی در استان ، فعالیت رسمی خود را به عنوان شرکت گاز استان اردبیل آغاز کرد .

عملیات گازرسانی در استان اردبیل از سال 68 آغاز و شهر اردبیل به عنوان اولین شهر استان به شبکه گاز طبیعی متصل شد .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردها و خدمات ارزنده ای در استان اردبیل انجام شده است که از مهمترین این دستاوردها گازرسانی به روستاها و مناطق محروم است .

مردم و اهالی روستا در سالیان گذشته به دلیل نبود گاز طبیعی با مشکلات عدیده ای روبرو بودند و از سوخت نفت و گازوئیل که خطرات زیادی داشت استفاده می کردند .

با تلاش مسئولان عملیات گازرسانی به روستاهای استان سیر صعودی به خود گرفته و هم اکنون 90درصد روستاهای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردارند .

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به رشد خیره کننده گاز رسانی بعد از انقلاب اظهار داشت: درسال جاری بیش از دوازده هزار و 945 مصرف کننده جدید در بخشهای مختلف اعم از خانگی،تجاری و صنعتی جذب این شرکت شده است که در همین راستا تعداد مشترکین گاز طبیعی از بدو تأسیس این شرکت به 464 هزار 280 مشترک رسیده است .

فیروز خدائی روستاهای بهره مند ازگاز طبیعی در سطح استان اردبیل در سال جاری را 76 روستا و تاکنون 1132 روستا برشمرد و جمعیّت شهری بهره مند از گاز طبیعی در سطح استان را صد در صد و جمعیت تحت پوشش روستایی را بیش از 90 درصد عنوان کرد .

او افزود:استان اردبیل دارای 29شهر است که تمامی ساکنین شهرها از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و عملیات گازرسانی به 244 روستای دیگر استان نیز در دست اجرا است .

مدیر عامل شرکت گاز استان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عملیات شبکه گذاری و نصب انشعابات گفت: ازابتدای سالجاری تاکنون به میزان 503 کیلومتر شبکه گازبه شبکه های گازرسانی این استان اضافه شده است که با این وجود میزان شبکه گذاری از ابتدای تأسیس شرکت تا کنون به بیش از نه هزار و 316 کیلومتر رسیده و تعداد چهار هزار و 330 عدد انشعاب گاز جدید نیز در سطح استان نصب شده است که تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان اردبیل تا کنون به 226 هزار و 563 انشعاب رسیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار