در گفت‌وگو با پانا

میرسلیم: بررسی پالرمو به جلسه بعدی مجمع موکول شد

تهران (پانا) ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از موکول شدن بررسی پالرمو به جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
میرسلیم: بررسی پالرمو به جلسه بعدی مجمع موکول شد

سیدمصطفی آقا میرسلیم در گفت‌وگو با پانا در مورد بررسی پالرمو در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «بحث ما در مورد این موضوع تمام نشده است و بررسی آن به جلسه بعدی مجمع موکول شد.»

او در مورد اینکه چه مواردی امروز درخصوص پالرمو مطرح شده است؟ گفت: «طبق معمول اعضای مجمع نظریات مجلس، دولت و کمیسیون‌های مجمع را می‌شنوند و پس از آن، اعضا درباره تأیید یا رد مصوبه نظر می‌دهند و سپس رأی‌گیری انجام می‌شود.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اینکه آیا نمایندگان دولت در این جلسه مجمع صحبت کردند؟ تصریح کرد: «بله، نمایندگان دولت در جلسه امروز مجمع درخصوص پالرمو صحبت کردند اما صحبت‌های آن‌ها قابل انتشار نیست و فقط به منظور اطلاع اعضای تشخیص مصلحت نظام مطرح می‌شود.»

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با دستور کار بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی تشکیل جلسه دادند تا آخرین وضع این لایحه را که یکی از شروط اصلی گروه ویژه اقدام مالی برای کشورمان محسوب می‌شود، را مشخص کنند.

پیش از این اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی که چهره برافروخته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، اصلی‌ترین ویژگی آن بود، به جمع‌بندی درباره این لایحه نرسیده بودند.

اظهارات میرسلیم و تعویق دوباره بررسی لایحه الحاق دولت به کنوانسیون پالرمود در حالی است که از مهلت 121 روزه گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF به ایران تنها 22 روز باقیست.

اجلاس بعدی گروه ویژه اقدام مالی 28 بهمن ماه در پاریس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار