نشست هم اندیشی دبیران درس تفکر و زندگی استان قم برگزار شد

قم (پانا)- سومین نشست هم اندیشی دبیران درس تفکر و سبک زندگی استان قم با حضور مربیان و دبیران این درس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی دبیران درس تفکر و زندگی استان قم برگزار شد

سومین نشست هم اندیشی دبیران درس تفکر و سبک زندگی استان قم در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع سلامت معنوی نوجوانان ، چالش ها و راهکارها برگزار گردید.

دکتر ساجدی سخنران این جلسه با تاکید بر تعریف مفاهیم سلامت به معنویت نوجوانان، چالش و راهکارهای پیش رویشان و همچنین تبیین چالش ها و راهکارهای شناخته شده در علوم انسانی و همچنین ادیان ابراهیمی پرداختند.

در ادامه: ساجدی معنویت را در فرهنگ غرب به معنای ترقی در اخلاق و اخلاق مداری عنوان کرده و از افزایش فرهنگ معنویت مداری و اخلاق مداری در برخی از جوامع غربی یاد نمودند.

ساجدی تاکید کرد: خلل دراخلاق و گرایش به معنویت از گرایشات ذاتی انسان و از الزامات خودشکوفائی است و یکی از چالشهای دوران نوجوانی را بداخلاقی به دلیل ایجاد کنش و واکنشهائی در وجود انسان در این دوران برشمرد.

در پایان خاطر نشان ساجدی خاطرنشان کرد: راهکار مقابله با این خصوصیت دوران نوجوانی ، آگاه سازی از شرایط و فعل و انفعالات جسمی و همچنین بستر سازی مناسب جهت تخلیه هیجانات دوران نوجوانی و از همه مهمتر سوق دادن به سمت معنویت و ارتباط با خدا است.

در این جلسه تعداد بیش از یکصد و پنجاه نفر از دبیران درس و تفکر و سبک زندگی استان از نواحی و مناطق هفت گانه حضور داشتند، که در پایان جلسه گواهی دانش افزائی به آنان اعطا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار