در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد:

استاندار قم : دانش آموزان استان باید در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون‌سازی شوند

قم (پانا)- استاندار قم گفت: مصون‌سازی دانش آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و مهارت و آشنایی کامل نوجوانان نسبت به معضلات و آسیب‌های موجود در جامعه برای تربیتی نسلی مفید و آینده‌ساز احتیاج غیرقابل‌انکاری است.

کد مطلب: ۸۸۸۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم : دانش آموزان استان باید در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون‌سازی شوند

بهرام سرمست استاندار قم ، در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مختصات آموزش‌ و پرورش با توجه به اینکه نظام یاد دهنده و یادگیرنده است باید رعایت شده و تحول‌آفرینی در سرلوحه فعالیت‌های موجود قرار بگیرد.

وی افزود: آموزش‌وپرورش در مسئله جامعه‌پذیری نقش اصلی را بازی می‌کند، مسئولان و مدیران آموزش‌وپرورش قم باید دانش آموزان را به‌درستی نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کنند.

استاندار قم گفت: برای برگزاری با شکوه جشن چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی دبیرخانه‌ای تشکیل‌شده که لازم است تا آموزش‌ و پرورش قم نیز در آن حضوری فعال و مشارکتی پویا داشته باشد، تحول‌آفرینی نیاز امروز آموزش‌ و پرورش است.

سرمست با اشاره به رسالت مهم آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش باید یک گام از سایر سازمان‌های دلتی جلوتر باشد تا بتواند انسان‌هایی را تربیت کند که مناسب و همراه با نیازهای روز جامعه باشند، سیاست‌گذاری آموزش‌وپرورش باید بر مبنای تربیت افرادی مفید و متناسب با نیازهای جامعه معطوف شود.

وی اضافه کرد: مصون‌سازی دانش آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و مهارت و آشنایی کامل نوجوانان نسبت به معضلات و آسیب‌های موجود در جامعه برای تربیتی نسلی مفید و آینده‌ساز احتیاج غیرقابل‌انکاری است.

استاندار قم ادامه داد: سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش مسئله گزافی نیست چراکه این نهاد در مسئله جامعه‌پذیری و تربیت نسل آینده بیشترین نقش را بر عهده دارد، خروجی آینده آموزش‌وپرورش نسل آینده کشور را تشکیل خواهد داد.

سرمست با اشاره به ثمرات سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش ابراز کرد: کشورهایی که در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند مسیر توسعه و پیشرفت را زودتر و بیشتر از کشورهای غافل طی کرده و به توفیقات چشمگیری دست پیداکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های آموزش‌وپرورش باید باقدرت بیشتری دنبال شود، تمام دستگاه‌های استانی موظف هستند تا برای بالندگی و اجرای مصوبات و سیاست‌های آموزش‌وپرورش همکاری و تعاملات لازم را به خرج دهند.

سرمست تأکید کرد: ایجاد روحیه پرسشگری، پاسخگویی و مشارکت‌پذیری باید در سطح مدارس استان قم تقویت و توسعه پیدا کند، عدم مشارکت دانش آموزان در مسئله آموزش و تربیت می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب این بخش در قم شود.

استاندار قم گفت: با توجه به این در فصل سرد سال قرار داریم باید نیازهای گرمایشی و کمبودهای احتمالی را رفع کرد، برای بهبود فعالیت‌های این نهاد باید پیش‌بینی‌های لازم از قبل سنجیده و بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار