مدیر کل آموزش و پرورش استان قم : پیش دبستانی های فعال در استان بازرسی و نظارت می شوند

قم (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: با توجه به مشکلات موجود در پیش دبستانی های فاقد مجوز از آموزش و پرورش، در بازه زمانی 15 روزه تمام مراکز فعال در این عرصه بازرسی و نظارت می شوند.

کد مطلب: ۸۸۸۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم : پیش دبستانی های فعال در استان بازرسی و نظارت می شوند

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عصر سه شنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه مراکز غیرمجاز پیش دبستانی با سرفصل های متفاوت در سطح استان فعالیتهایی داشتند اظهار کرد: با همکاری سازمانهای بهزیستی، تبلیغات اسلامی و شهرداری برای حل مشکلات آن جلسه هایی برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: در این جلسات مقرر شد پیش دبستانی های مستقر در نواحی دو و سه توسط کارشناسان آموزش و پرورش، پیش دبستانی های مستقر در ناحیه یک توسط بهزیستی و ناحیه چهار توسط سازمان تبلیغات مورد بازرسی قرار گیرند.
وی ادامه داد: این بازرسی ها در بازه زمانی 15 روزه انجام می شود و به وضعیت مراکز غیرمجاز فاقد مجوز آموزش و پرورش توسط فرمانداری و اداره اماکن رسیدگی می شود و به این مراکز فرصتی برای اخذ مجوز از دستگاه های مرتبط داده خواهد شد.
شیخ الاسلام در ادامه افزود: با توجه به جمعیت 255 هزار نفری دانش آموز که با خانواده حدود 750 هزار تَن را تشکیل می دهند، این جمعیت می تواند نقش ویژه ای در صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش قم ابراز امیدواری کرد: با همکاری شرکت آبفا و آموزش و پرورش در آموزش دانش آموزان مدارس ابتدایی، حداقل 10 درصد صرفه جویی آب در سال جاری صورت گیرد.
وی گفت: برخی دستگاه ها آب، گاز و برق مدارس را قطع می کردند که مقرر شده است آب، برق و گاز هیچ مدرسه ای قطع نشود تا وضعیت معاف بودن حامل های انرژی آموزش و پرورش مشخص شود.
مدیرکل آموزش و پرورش قم بیان کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امسال نظام 3-3-6 در آموزش و پرورش به اتمام رسید و با وجود مواجه شدن با نیروی مازاد در مقطع متوسطه دوم، کمبود نیرو در دوره ابتدایی و فضای آموزشی، با درایتی که صورت گرفت در سال تحصیلی جاری کلاس خالی از معلم نداشتیم.
شیخ الاسلام افزود: امسال برای اولین سال 85 درصد ورود دانش آموزان به مراکز آموزش عالی بدون آزمون است و فقط 15 درصد دانش آموزان در آزمون شرکت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: شاخص دانشگاه هایی که بدون آزمون دانشجو می پذیرند، معدل کتبی پایه دوازدهم و نمره 10 درسی است که دانش آموز در خردادماه شرکت می کنند، است.
مدیر کل آموزش و پرورش قم در ادامه با بیان این که برآورد می شود آمار دانش آموزی سال آینده قم بیش از 260 هزار تَن باشد، افزود: گردش مالی لباس دانش آموزان در سال آینده بین 150 تا 200 میلیارد ریال است و سعی می کنیم این گردش مالی با توجه به مسائل اقتصادی شامل حال تولیدکنندگان و توزیع کنندگان استان شود و در عین حال باید بر کیفیت، نرخ لباس و تکریم مردم نظارت شود.
شایان ذکر است در این جلسه علیرضا یاری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم از تحصیل حدود 9 هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر در پایه دوازدهم در رشته های تجربی، ریاضی، انسانی و معارف خبر داد.
یاری افزود: با توجه به استقرار پایه دوزادهم در سال تحصیلی جاری، از ابتدای تابستان اقدام هایی را برای هر چه بهتر اجرا شدن این پایه انجام و جلسه های توجیهی برای مدیران و مسئولان مدارس برگزار شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به جدید بودن کتاب های پایه دوازدهم، دوره های ضمن خدمت نیز برای دبیران برگزار شده است و بخشی از این دوره ها نیز در هفته آینده برگزار خواهد شد.
به گفته وی، برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه دوزادهم و آمادگی آن ها برای قبولی در دانشگاه، کلاس های تقویتی به صورت رایگان با بهترین اساتید برگزار شده است.
پناهنده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به کمبود آب و خشکسالی، گفت: از 2 سال گذشته تاکنون طرح حامیان آب با همکاری شرکت آبفا در حال اجراست و در این راستا دانش آموزان مقطع ابتدایی با اهمیت صرفه جویی در مصرف آب آشنا می شوند.
پناهنده افزود: چهار هزار و 500 دانش آموز حامی آب در استان قم آموزش دیده اند و هر کدام مبلغ مصرف بهینه هستند و با زبان خودشان به روش های مختلف می توانند به دیگران آموزش می دهند.
به گفته وی، با آموزش هایی صورت گرفته، با وجود افزایش انشعابات در قم، در هشت ماه گذشته شاهد کاهش 2 لیتر مصرف آب به ازای هر تَن بودیم.
رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم نیز تأکید کرد: سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور برای دومین سال به میزبانی این استان، در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
رمضان بیگی افزود: این مسابقات با حضور 2 هزار تَن از دانش آموزان، مربیان و داوران به مدت 2 روز و با شعار «دانش آموز ورزشکار، آینده روشن، 40 سال افتخار» در قم ترتیب می یابد.
وی اضافه کرد: مسابقات ملی در فصل تابستان برگزار می شود و امسال برای نخستین بار به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، این مسابقات در بهمن ماه ترتیب یافته است.
وی ادامه داد: دانش آموزان شرکت کننده پنجم بهمن وارد قم می شوند و مسابقات 13 بهمن ماه با معرفی برگزیده های رشته های مختلف به کار خود پایان می دهد.
رمضان بیگی بیان کرد: این دوره از مسابقات در چهار رشته ورزشی بسکتبال، کبدی، کشتی پهلوانی و زورخانه ای و لَنگ ترتیب می یابد و در هر رشته ورزشی به ترتیب 25، 29، 28 و 13 استان حضور دارند.
علی یوسفی رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قم نیز گفت: سال گذشته لباس فرم دانش آموزان مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم در استان توسط 64 تولیدکننده و توسط 90 پایگاه در سطح شهر و روستا توزیع شد.
شایان ذکر است: گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز از آمادگی این نهاد برای غربالگری کف پای دانش آموزان خبر داد و گفت: با توجه به این که صاف بودن کف پا باعث مشکلات اسکلتی در افراد می شود، این نهاد آمادگی دارد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، این طرح را در مدارس اجرا نماید.
گلفشان افزود: فیزیوتراپی و کاردرمانی برای دانش آموزانی که دارای کف پای صاف هستند نیز تا 20 درصد تخفیف صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار