دوره آموزشی سرباز طلبه استان های شمالغرب به میزبانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

جذب ۲۶ سرباز طلبه در حوزه پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری دوره آموزشی 54 ساعته، سربازان طلبه با شرکت سرباز طلبه های سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در شهر تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی سرباز طلبه استان های شمالغرب  به میزبانی  آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

طاهر علمی در خصوص چرایی پذیرش سرباز طلبه در آموزش و پرورش و بر ضرورت حضور روحانیون در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت:" با توجه به نقش آفرینی و تاثیر گذار حضور روحانیون متعهد و مجرب در مدارس در جهت ارتقای باورهای دینی و تعمیق مسائل اعتقادی دانش آموزان و پاسخ به شبهات و سوالات اعتقادی، ضرورت وجود روحانیون در مدارس احساس می شود".

وی افزود: "در این راستا آموزش و پرورش اقدام به جذب سرباز طلبه کرده است و در استان آذربایجانشرقی نیز 26 سرباز طلبه به منظور فعالیت در حوزه امور پرورشی و قرآن، عترت و نماز جذب شده اند و این آمار در سال قبل 8 نفر بوده است".

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین در زمینه فرایند جذب طلاب گفت:"بعد از ابلاغ سهمیه استان طبق هماهنگی با حوزه های علمیه و فراخوان عمومی روحانیون به دبیرخانه کمیته همکاری های استان در معاونت پرورشی و فرهنگی مراجعه و ضمن تکمیل فرم ثبت نام با توجه به امتیازات تعیین شده اولویت بندی شده و به گزینش معرفی و استعلام شدند و بعد از ایجاد کد کارگزینی و امور اداری و دریافت حکم اعزام از حوزه های علمیه استان؛ طلاب به آموزش و پرورش مناطق محروم معرفی و شروع به کار کردند".

علمی اضافه کرد:" برای توجیه طلاب با ماموریتهای حوزه کاری جلسه ای با حضور معاونت پژوهش و برنامه ریزی، معاونت پشتیبانی به میزبانی معاونت پرورشی و فرهنگی استان برگزار شد و مشکلات طلاب احصاء گردیده و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار قرار گرفت".

وی گفت:"جهت توانمندسازی طلاب وظیفه در راستای تاثیرگذاری در آموزش و پرورش دوره آموزشی طلاب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به میزبانی استان آذربایجان شرقی به مدت یک هفته با 54 ساعت دوره برگزار شد".

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه از سال تحصیلی 97-1396 طرح طلاب وظیفه در دستگاه آموزش و پرورش استان اجرایی می شود، گفت:" روحانیون علاقمند برای سپری کردن دوران خدمت مقدس سربازی باید دارای مدرک سطح یک حوزوی بوده و علاوه بر آن باید 54 ساعت دوره های تخصصی خاصی را که شامل سرفصل های آشنایی با اهداف دوره های تحصیلی و مرور کتاب های درسی آشنایی با شرح وظایف و ماموریت های حوزه پرورشی، آشنایی با آیین نامه اجرایی مدارس و نیز فضای مجازی آسیب ها و فرصت ها، نحوه پاسخ گویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان، آشنایی با روانشناسی کودک و نوجوان ،آشنایی با سند تحول بنیادین را گذرانده باشند".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار