بهارستان در هفته جاری؛ ترافیک سنگین وزرا در روزهای بی‌جنجال نمایندگان

پشت پرده اجلاس ورشو در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بی‌جنحال‌ترین روزهای بهارستان، در هفته جاری میزبان سه‌وزیر در صحن علنی خواهند بود و 6 وزیر نیز در کمیسیون‌های تخصصی به سوالات نمایندگان پاسخ خواهند داد.

کد مطلب: ۸۸۸۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری؛ ترافیک سنگین وزرا در روزهای بی‌جنجال نمایندگان

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در هفته جاری برای پاسخ به 3 فقره سوال 5 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی بهارستان حاضر خواهد شد. سید علی ادیانی، نماینده قائمشهر، جمشید جعفرپور و جهانبخش محبی‌نیا، نمایندگان لارستان و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و 2 نماینده دیگر، سوال‌کنندگان از محمد جواد ظریف محسوب می‌شوند.

محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی به همراه رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در هفته جاری هرکدام برای پاسخ به دو فقره سوال نمایندگان در صحن علنی خانه ملت حاضر می‌شوند. این نخستین حضور حجتی در صحن علنی بهارستان بعد از مسئله منتفی شدن استیضاح او و پس گرفتن 70 امضا متقاضی استیضاح است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری همچنین بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، طرح اصلاح ماده سه و الحاق یک ماده به قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح اصلاح ماده ۶۰ قانون برنامه ششم توسعه به علاوه طرح طرح دهیاری‌ها را در دستور کار خود دارند.

طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، طرح استفساریه بند دو ماده دو قانون مالیات‌های مستقیم، طرح اصلاح ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم، طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه و گزارش رد طرح استفساریه جزء 6 بند (ث) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر برنامه کاری وکلای ملت در هفته جاری محسوب می‌شود.

بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها در کنار بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی، لایحه اصلاح بند سه ماده دو قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶، لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش و لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل‌بانان در برنامه کاری نمایندگان قرار گرفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه پیشگیری و نظارت بر کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت خانواده در کنار رد تقاضای تحقیق و تفحص از عدم شفافیت در امور مالی و اداری، بی‌توجهی به بیت‌المال و وجود مسائل جاری در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به علاوه رسیدگی به گزارش عدم اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذرچلیک توسط سازمان خصوصی‌سازی و بررسی گزراش تخلفقات مرتبط با شرکت پالایش نفت کرمانشاه نیز در دستور کار خود دارند.

برنامه کاری کامل نمایندگان مجلس در صحن علنی بهارستان را «اینجا» بخوانید.

اهم برنامه کاری وکلای ملت در کمیسیون‌های تخصصی نیز به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش

حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان برای پاسخ به سوالات نمایندگان.

حضور سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات 6 تن از نمایندگان.

کمیسیون اجتماعی

تشکیل کمیته کار و روابط کار و همچنین برسی طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

کمیسیون اقتصادی

بررسی آخرین وضعیت تولید، توزیع و قیمت گذاری نهاده‌های کشاورزی و محصولات دامی کشور با حضور محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی و معاونان او به همراه معاونان وزارتخانه‌های اطلاعات و نیرو، رؤسای سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان.

کمیسیون امنیت ملی

بررسی اهداف ایالات متحده آمریکا در برگزاری اجلاس صلح و امنیت در خاورمیانه در کشور لهستان با تمرکز بر موضوع ایران با حضور مسئولان مربوطه.

حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برای پاسخ به سوالات 4 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون انرژی

حضور بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت برای پاسخ به سوالات 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون شوراها

حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برای پاسخ به سوالات 11 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه ظهر روز دوشنبه این کمیسیون.

کمیسیون صنایع

حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سوالات 10 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون عمران

حضور بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت برای پاسخ به سوالات 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون فرهنگی

حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به سوالات 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه فضای مجازی.

کمیسیون کشاورزی

حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات 10 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور نیز مطابق هفته‌های گذشته در روزهای شنبه (دو شیفت)، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه دخل و خرج کشور در سال آینده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

متن کامل برنامه کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی در هفته جاری را «اینجا» بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار