برگزاری نمایشگاه مبلمان منزل با رویکرد صادراتی

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان از برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مبلمان منزل خبر می‌دهد و می‌گوید این نمایشگاه مرداد ماه سال آینده با محوریت حمایت از کالای ایرانی، رویکرد صادرات محور و یافتن بازار های جدید صادراتی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۸۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه مبلمان منزل با رویکرد صادراتی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مبلمان: عبدالحسین عباسی به جایگاه صادراتی صنعت مبلمان اشاره کرد و افزود: صادرات مبلمان کشورمان در 9 ماهه امسال 227 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ایران نوزدهمین بازار بزرگ مبلمان در جهان است، گفت: صنعت مبلمان کشورمان در ۹ ماهه امسال ۳۶ میلیون دلار صادرات داشت که نسبت به مدت مشابه پارسال 227 درصد رشد نشان می دهد.

وی اظهار داشت: بیشترین صادرات مبلمان به کشورهای عراق، افغانستان و عمان است که مطابق آمارهای ۹ ماهه به ترتیب ۲۴۱ درصد، ۱۵۷ درصد و ۱۶۰ درصد رشد داشته اند.

عباسی اضافه کرد: محدودیت های ارزی و تحریمی سبب شد تا امسال مبلمان نیز در فهرست هزار و 339 قلم کالای ممنوعه وارداتی قرار بگیرد و هرچند تعرفه حدود 60 درصدی برای آن تعریف شده، اما افزایش حدود سه برابری نرخ ارز، به فرصتی برای صادرات این محصولات تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان در ادامه افزود:ارائه آخرین دستاوردهای فن آوری روز در حوزه مبلمان، گسترش تعامل علمی و بازرگانی با سایر کشورها، کمک به تقویت توان ساخت داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی، آشنایی صنعتگران ایرانی نسبت به دستاوردهای نوین این صنعت، ایجاد زمینه عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا، خدمات و اطلاعات فنی، توسعه اشتغال، حضور تجار و صنعتگران بین المللی از سراسر جهان در نمایشگاه برای کمک به توسعه صادرات تولیدات داخلی و ارتقای جایگاه و موقعیت ایران در منطقه و جهان، مهمترین محورهای برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مبلمان منزل است.

وی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی و بازدید هیئت های خارجی و داخلی، آشنایی با بازارهای جدید ، ایجاد بسترهای لازم جهت انتقال دانش فنی، معرفی محصولات و تکنولوژی های نوین خدمات بازرگانی و بازاریابی محصولات، ایجاد اتاق فکر صنعت مبلمان در راستای هم اندیشی و توسعه زیر ساخت ها، فراهم سازی فضای گفتمان و ارتباط چهره به چهره با شرکت‌های فعال داخلی و خارجی در صنایع مذکور و جلوگیری از واردات محصولات مصرفی بی کیفیت خارجی به ایران بخش دیگری از محورهای برگزاری این نمایشگاه است.

شهنام سپاسدار، رئیس ستاد برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل نیز گفت: این نمایشگاه سال آینده با برنامه ‌های جانبی ویژه‌ای برپا خواهد شد. وی افزود ایجاد نمایشگاه مجازی مبلمان، تبیین نقش مبلمان در زندگی جوامع امروز در قالب غرفه‌ نمونه، انتخاب و تقدیر از خبرنگاران نمونه در حیطه صنعت مبلمان، رونمایی از مبلمان نمونه، ایجاد سالن برندهای برتر مبلمان، انتخاب برندهای برتر مبلمان صادراتی کشور، برگزاری جشنواره فیلم‌های کوتاه در حوزه صنعت مبلمان، ایجاد موزه مبلمان در کنار نمایشگاه، ایجاد کارگاه ساخت مبلمان و تعریف و تأمین مشوق‌های صادراتی بخشی از سیاست‌ها و رویکردهای جدید برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار