تعطیلی دولت آمریکا پروازهای این کشور را مختل کرد

تهران (پانا) - تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا که نهادهای نظارت حمل و نقل هوایی را با کمبود نیرو مواجه کرده، باعث اختلال در پروازهای فرودگاه های مختلف در این کشور شد.

کد مطلب: ۸۸۸۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی دولت آمریکا پروازهای این کشور را مختل کرد

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، کمبود نیروهای نظارت بر ترافیک هوایی سبب شد اداره هواپیمایی فدرال آمریکا پروازهای فرودگاه «لاگاردیا» در نیویورک را متوقف کند.

این در حالی است که برخی فرودگاه های مهم دیگر از جمله فرودگاه بین المللی «نیووارک» در نیویورک نیز با تاخیر در پروازها مواجه شدند.

روز گذشته مدیران شرکت های هواپیمایی در آمریکا هشدار دادند که تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال که بسیاری از کارمندان از جمله ناظران اداره امنیت حمل و نقل و کنترل کننده های ترافیک هوایی را بدون حقوق گذاشته، پروازها را با اخلال روبرو می کند.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از دولت فدرال آمریکا از روز 22 دسامبر (اول دی ماه) به دلیل بن بست در تصویب بودجه دولت در کنگره این کشور تعطیل شده است.

دولت آمریکا کارمندانی را که در شغل های ضروری مشغول به کار هستند به حضور در محل کار فراخوانده است و بیش از 2 هزار کارمند اداره هواپیمایی فدرال نیز از این دسته هستند.

با وجود آنکه این کارمندان برای تامین امنیت خطوط هوایی برای کار بدون حقوق به پشت میزهای خود بازگشته اند، دیگر کارمندانی که مسئول نظارت بر پرواز پهپادها و سازمان های آموزش خلبانی هستند، هنوز در مرخصی اجباری به سر می برند و فعالیت های مربوطه تعطیل مانده است.
تایید پروازهای بدون سرنشین که هزاران مورد در سال را شامل می شود، همچنین بررسی صلاحیت مربیان و دستگاه های شبیه ساز پرواز و موسسه های آموزش خلبانی نیز تعطیل شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده هر لایحه بودجه ای را که شامل بودجه مورد درخواست وی برای ساخت دیواری در مرز مکزیک نباشد، وتو می کند.

ترامپ پیشنهاد داده که اجرای قانون داکا را که مورد حمایت دمکرات ها است تا 3 سال تمدید کند و در ازای آن بودجه دیوار مرزی تصویب شود اما سران دمکرات های این پیشنهاد را نپذیرفته اند.

تعطیلی دولت که رکورد تعطیلی ها در تاریخ آمریکا را شکست از یک ماه گذشته بسیاری از نهادهای فدرال را با مشکل مواجه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار