شهردار همدان عنوان کرد:

دست نخبگان در دست شهرداری

همدان (پانا) - شهردار همدان در دومین جلسه مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تأسیس مرکز مطالعات و پژوهش، آن را عامل ایجاد حلقه ارتباطی بین مجموعه دانشگاهی و مجموعه مدیریت اجرایی دانست و مشورت شورای شهر با اساتید و نخبگان در خصوص اقداماتی که درآستانه آماده سازی برای اجرا شدن قرار دارند را اقدام بسیار پسندیده ای بیان کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دست نخبگان در دست شهرداری

صوفی گفت: مردم انتظاراتی از شهرداری دارند و این باعث سنگین تر شدن مسئولیت شهرداری و مدیریت شهری می شود و به همین دلیل ما نیازمند یک کار کاملاً علمی و کارشناسی شده هستیم و باید اقدامات و هزینه ها برای کاری تخصیص یابد که مبنای علمی داشته باشد.

او بیان کرد: باید به سمت کار علمی گام برداریم و از کارهای سلیقه ای پرهیز کنیم و امیدواریم بتوانیم در تمام حوزه های مدیریت و توسعه شهری و مسائل پیچیده مرتبط از بزرگان و نخبگان شهر استفاده کنیم همچنین در حوزه مدیریت شهری باید حلقه ارتباطی با رویکرد علمی و پژوهشی همراه با مطالبات مردمی داشته باشیم تا عاملی برای رشد فضای شهری باشد.

صوفی با اشاره به این که شهرداری در حوزه کسب و کار وارد شده و به عضویت شرکت صندوق پژوهش و فناوری درآمده است ادامه داد: با وجود این که این پروژه هیچ گونه منفعت مالی برای شهرداری ندارد اما یکی از اصلی ترین سهام داران آن است چرا که به بهبود فضای کسب و کار کمک می کند.

شهردار همدان با بیان این که رویداد گردشگری همدان ٢٠١٨ ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری ایجاد کرده است افزود: هرچقدر توسعه گردشگری داشته باشیم باید به همان میزان توسعه زیر ساختی نیز داشته باشیم بعد از این رویداد و طی چند روز اخیر سازمان جهانی گردشگری، همدان را به عنوان شهر گردشگر برگزیده است.

رئیس شورای شهر همدان ضمن این که اتاق فکر شورای شهر را به عنوان پرکاربرد ترین و تخصصی ترین اتاق فکر ادارات و سازمان های استان برشمرد، گفت: با توجه به محدودیت زمانی برای انجام امور مرتبط با مدیریت شهری و نداشتن فرصت کافی برای آزمون و خطا، وجود اتاق فکر و مرکز پژوهش باعث پیشرفت هرچه بهتر کارها می شود.

گردان اظهار داشت: در سنوات گذشته و اکنون، تفاهم نامه هایی با مراکز پژوهشی و دانشگاه ها امضا کرده ایم و سعی در اجرایی کردن آن ها و استفاده از ظرفیت طرفین داریم.

او یکی از مشکلات مهم برای انجام فعالیت های بزرگ و زیر بنایی را کمبود درآمدهای شهرداری بیان کرد و گفت: این مسئله با بهینه سازی کارها و به کارگیری روش های مناسب که توسط مرکز پژوهش شورا و کمیته ها ارائه می شود، قابل حل است.

همچین رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر گفت: مرکز پژوهش شورای همدان بعد از مشهد، دومین مرکز پژوهشی و مطالعاتی بزرگ و کاربردی کشور است که در حال نزدیک شدن به جایگاه اول در کشور است.

حمید بادامی نجات اظهار کرد: اساسنامه ای که توسط هیأت امنای این مرکز تصویب شده و پایه های کار مرکز پژوهش همدان است در شورای عالی استان ها مصوب شده و در تمام استان ها از آن استفاده می شود که این نشانه کامل بودن این اساسنامه است.

او گفت: شورای پنجم به دانشگاه نزدیک شده و مرکز پژوهش همراه صندوق پژوهش و فناوری که از سال ٩٣ به دنبال تأسیس پارک علم و فناوری بوده، با ورود شهرداری از این فعالیت حمایت کرده و این صندوق به استارت آپ ها، دانش بنیان ها، فناوران و ایده دارانی که نیاز به حمایت دارند کمک کرده و می تواند باعث افزایش اشتغال و توسعه فضای فناورانه شود.

رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار