صدیقی: نتیجه‌ برجام گوشت 100 هزار تومانی است

نمی‌دانم سر رها نکردن FATF چیست؟ در جنگ اقتصادی استتار یکی از مسائل مهمی است

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد در جنگ اقتصادی مجاری و مخارج  ما را رصد کند تا ببیند ا از چه مجاری درآمد داریم تاکید کرد که اگر در جریان FATF باشیم قانونا ملزم به پاسخگویی می‌شویم.

کد مطلب: ۸۸۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
صدیقی: نتیجه‌ برجام گوشت 100 هزار تومانی است

به گزارش ایسنا، کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه‌ این هفته‌ تهران، گفت: «در رعایت تقوا پرهیز از ظلم خیلی مهم است، چراکه ظلم، نکبت، اذیت، ناامنی و زشت است. در میان ظلم‌ها، ظلم به دین از همه ظلم‌ها بدتر است. دین از آب خوردن حیاتی‌تر است. دین در دنیا و آخرت برای ما زندگی است. بعد از ظلم به دین، ظلم به نزدیکان و خدمتگزاران بسیار ناپسند است. شکر کردن یعنی استفاده صحیح از نعمت، اما کفران نعمت، نعمت را نابود می‌کند. کسی که کفران نعمت کند، با خداوند طرف است. اگر قدر نعمت‌ها را ندانیم خداوند می‌گوید با من طرف هستید.»

او با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب و مهیا شدن مردم برای بیعت با شهدا و قدردانی از نعمت معجزه‌آسای انقلاب برای جشن انقلاب گفت: «الحق و الانصاف آدم از عهده بیان ارمغان‌های انقلاب بر نمی‌آید. نمی‌توان گفت‌ چه تحفه‌هایی از بهر انقلاب نصیب ملت ایران و مردم جهان شد.»

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: «انقلاب اسلامی یک تحول جهانی و آماده‌سازی برای برقراری عدل جهانی است. یکی از رهاوردهای مهم انقلاب اندیشه حکومت اسلامی است. تا زمانی که انقلاب نبود دو قدرت در دنیا حاکم بودند. یکی جریان استبدادی کمونیستی و سوسیالیستی شرق بود که برای هر هیچ فردی حق نفس کشیدن قائل نبودند و هیات حاکمه در شکل حمایت از مردم و حمایت از فقرا استبداد همه‌جانبه‌ای بر عالم حاکم کرده بودند.»

او افزود: «ظاهرش نفی طبقاتی و عدالت بود، اما صاحبان و سران در کاخ کرملین و کاخ‌های دیگر انواع تبعیض‌ها را بر مردم کشورشان روا می‌دانستند ولی شعار پر جاذبه‌ای داشتند و جوانان دنیا که از بی‌بند و باری لیبرال‌ها خسته بودند و به دنبال پناهگاهی بودند، به این جریان اعتقاد داشتند.»

صدیقی گفت: «دومین مکتب حاکم در جهان مکتب لیبرالیستی و دموکراسی پارلمانی بود که آن نیز یک دروغی بیش نبود. در هیچ کجا آرای مردم به نحو واقعی تاثیر نمی‌گذاشت و صاحبان قدرت و حزب‌ها مجال به افراد دیگر نمی‌دادند و توپ حکومت را به یکدیگر پاس می‌دادند. مردم نیز زمینه‌ای برای مطرح کردن نخبگان و شایستگان خود ندارند و در این جریان هر کسی که پول و قدرت دارد هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد و هر کسی که ضعیف است باید بمیرد.»

او تصریح کرد: «در جریان لیبرالی تبعیض طبقاتی امری مشروع و درستی است و آزادی‌های بدون کنترل در دنیای غرب به شکل دموکراسی و لیبرالی در آمده بود و اگر انقلاب رخ نمی‌داد دیگر حتی کلیساها نیز رنگی نداشتند و همه چیز در گردانه مسائل مادی توجیه می‌شد.»

امام جمعه‌ موقت تهران خاطر نشان کرد: «در این دو قطبی ایجاد شده یک معجزه‌ای رخ داد و آن آمدن امام خمینی (ره) بود که بدون اتکاء به قدرت کمونیستی و لیبرالی دنیا استقلال به معنی واقعی کلمه را نشان داد و گفت "نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی".»

او در ادامه‌ با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان‌ کرد: «معجزاتی که با انقلاب رخ داد این بود که دنیای غرب با همه ادعاهایی که داشت و با همه سحرهایی که انجام داده بود و بهشت موعد را در آزادی‌های دنیوی معرفی کرده بود، با همه قدرت خود به مصاف آمد تا جریانی جدید مطرح نشود، اما به زانو در آمد و امام خمینی (ره) فرمودند: "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" و هیچ غلطی نتوانست کند.»

صدیقی گفت: «شکست جریان استبدادی کمونیست را قبل از این که بلوک شرق بر هم بریزد، امام ما فرموده بود: "صدای شکستن استخوان‌های کمونیسم را من می‌شنوم" و توصیه‌های لازم را نیز فرموده بودند.»

انقلاب اسلامی برنامه‌ای مدون که هم حاوی معنویت و هم حاوی برنامه زندگی بود

او با اشاره به این که انقلاب اسلامی خط بطلانی برای سحر غربی‌ها و شرقی‌ها بود، بیان‌ کرد: «غربی‌ها اسلام را دین شمشیر و شرقی‌ها اسلام را مخدر و توجیه‌گر ظلم ظالمان معرفی کرده بودند و در تمام واژه‌های ارزشی ما دست برده بودند. این که اسلام سیاست و مدیریت ندارد و در اداره جامعه و در تعلیم تربیت ‌بدنی نقشی ندارد، با آمدن انقلاب بی‌معنا شد و انقلاب اسلامی برنامه‌ای مدون که هم حاوی معنویت و هم حاوی برنامه زندگی بود، تدوین کرد و عرفان، معنویت و اخلاق را با سیاست پیوند داد.»

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: «قدرت رهبران انقلاب را از مرز عدالت و اخلاق دور نکرد، امام خمینی (ره) تا آخر اولین قدرت دنیای اسلام بود، ولی تا آخرین لحظات از حسینیه به قصر نرفت و حتی یک مورد نسبت به مستضعفان و گرفتاران تفاوتی از او دیده نشد. در دوران رهبری امام گریه‌های سحرش برقرار بود و بر همه زوایای زندگی اشراف داشت.»

ولایت فقیه مردمی‌ترین و عقلانی‌ترین حکومتی است که در طول تاریخ دیده، لمس و تجربه شده است

او گفت: «ولایت فقیهی که امام می‌فرمودند: "استمرار حکومت انبیاء است و دژ امنیت استقلال و عزت و عظمت مملکت است" و اینکه می‌فرمود: "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند" جوشش وجودی و الهامات الهی بود. ولایت فقیه، ولایت یک شخص نیست ،‌ بلکه ولایت قانون، عدل، عقل و شجاعت و اقتدار در برابر قدرت‌های بزرگ است.»

صدیقی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که ولایت فقیه ریشه در قرآن کریم دارد، بیان‌ کرد: «چند روز پیش که در مشهد در محضر استاد قرائتی بودم ایشان از یک کتابی نقل کرد که ولایت فقیه ریشه در ادیان گذشته دارد و آیه 44 سوره مائده را مطرح کرد. ولایت فقیه مردمی‌ترین و عقلانی‌ترین حکومتی است که در طول تاریخ دیده، لمس و تجربه شده است.»

خطیب موقت نماز جمعه‌ تهران، بیان‌ کرد: «انبیا در هر جا حکومت کردند در کنار مردم بودند و هیچ امتیازی در امور مادی نسبت به مردم نداشتند. این برای ما یک افسانه بود، اما امام آمد و این کار را کرد و امروز نیز خلف صالح حضرت امام(ره) همان رویه را در پیش گرفته است. امروز رهبر انقلاب دارای زندگی زاهدانه‌ای است، اما از قدرت و اقتدار و مقاومت قابل توجهی در برابر حفظ ارزش‌های انقلاب و حراست از خط سرخ شهیدان و ولایت ائمه معصومین و ایستادگی در برابر قدرت‌های اتمی برخوردار است.»

او در ادامه‌ با طرح این سوال که «نمی‌دانم سر رها نکردن FATF چیست؟» اظهار کرد: «امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و در جنگ مساله استتار یکی از مسائل مهمی است که در هر جبهه‌ای که تاکتیک وجود نداشته باشد و دشمن دست طرف مقابل را بخواند شکست قطعی است.»

صدیقی گفت: «این که ما در این جریان جهانی که به تعبیر حضرت آقا در اتاق فکر قدرت‌های غارتگر تصویب شده است حضور یابیم و عده‌ای که با آنها هماهنگ هستند برای ما نسخه بپیچند، خلاف استقلال فرهنگی ما است. ما تابع قرآن، پیغمر و ائمه اطهار هستیم و ما باید به آنها برنامه و فرهنگ دهیم نه این که بنشینیم و آنها به قیمت ذلت ما را در این گردانه قرار دهند.»

او در ادامه، خاطر نشان کرد: «دشمن می‌خواهد در جنگ اقتصادی مجاری و مخارج ما را رصد کند تا ببیند ما از چه مجاری درآمد داریم و با چه کسانی ارتباط داریم و در دنیا چه کسانی با ما مراودات اقتصادی دارند تا ما را خلع سلاح کنند و با قانونی که امضا می‌کنیم ما را متهم کنند. امروز در جریان خاتم که در پارس جنوبی کارهای بزرگی کردند، آلمان سوالاتی را کرده است. اگر ما در جریان FATF باشیم قانونا ملزم به پاسخگویی می‌شویم. عاقل سر خود را در اختیار دشمن قرار نمی‌دهد.»

صدیقی در ادامه بیان‌ کرد: «مسئولانی که آن قدر در برجام اصرار داشتند مگر نمیبینند که نتیجه‌ آن گوشت 100 هزار تومانی است. چه تضمینی وجود دارد که اگر FATF را امضا کردیم چوب‌های محکم‌تری نخوریم. این وسیله‌ای برای تحریم‌های محکم‌تر و فشارهای بیشتر بر ما می‌شود.»

او در پایان صحبت‌های خود در نماز جمعه‌ تهران، گفت‌: «حضرت آقا فرمودند که "جنگ اقتصادی، جنگی است که در آن توپ و تیر و تفنگ نیست، اما ابزارهای خطرناک‌تر از توپ و تانک وجود دارد". همه می‌دانیم که دنیا با ما در حال جنگیدن هستند و امروز می‌خواهند ما را به میدان بازی ببرند و با دست خودمان ما را از بین ببرند. از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که همیشه مواضع انقلابی را از خود نشان داده‌اند و سایر اعضای مجمع و با توجه به این که در دو کمیسیون مطرح شده و با اتفاق آرا رد شده است، امیدواریم تصمیم عاقلانه‌ای بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار