بازی های فکری، بسیار سالم تر از بازی های کامپیوتری است

شیراز(پانا) - به گفته ی یکی از اولیا دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات بازی های فکری رویش، بازی های فکری می تواند اعضای خانواده را به هم نزدیک کند.

کد مطلب: ۸۸۸۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بازی های فکری، بسیار سالم تر از بازی های کامپیوتری است

مقام اول رشته کریدور چهارمین دوره مسابقات استانی بازی‌های فکری سرگرمی فارس در گفت و گو با پانا ضمن ابراز خوشحالی از کسب مقام نخست، بیان داشت: حس و حالی که اکنون دارم غیرقابل توصیف است و اکنون نتیجه چند ماه تلاش خود را می بینم.

سپهر شاکریان در خصوص تمرینات خود برای مسابقات بازی های فکری گفت: از اواخر پاییز روزانه یکی الی دو ساعت برای این مسابقات تلاش می کردم.

وی اضافه کرد: در کل به بازی های فکری علاقه دارم و بازی های زیادی را در خانه با اعضای خانواده انجام می دهم و بر خلاف بقیه هم سن و سالان خود به بازی های کامپیوتری علاقه ای ندارم.

وی افزود: همچنین بازی های فکری بسیار سالم‌تر و جذاب‌تر از بازی‌های کامپیوتری هستند و باعث می شود تا دانش آموزان برای کارهای خود انگیزه پیدا کنند و همچنین خانواده‌ها را دور هم جمع می کند.

در ادامه ولی این دانش آموز با اشاره به این که فرزند وی علاقه ای به ارتباط با فضای مجازی ندارد، گفت: با توجه به این که امروزه اکثر جوانان و نوجوانان به بازی های کامپیوتری روی آورده اند، اما پسر من علاقه ای به ارتباط با این گونه فضا ها و بازی های کامپیوتری ندارد چرا که در مقایسه با بازی‌های فکری اثرات مخربی دارد که بر ذهن و شخصیت او اثر دارد و پسر من متوجه این تفاوت در نوع بازی شده است.

وی تاکید کرد: با تمام اعضای خانواده سعی می کنیم تا اوقاتی را که در خانه هستیم به انجام بازی های فکری بپردازیم، و بجای این که وقت خود را با گوشی موبایل و فضای مجازی سپری کنیم خود را با این بازی ها مشغول می کنیم.

وی با اشاره به این که فرزندش از سال ها قبل بازی های فکری رانجام می داده است، تاکید کرد: همه جوانان و نوجوانان این مسیر را در پیش گیرند و با جایگزینی بازی‌های فکری بجای فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای شاهد تفاوت عمده آن از جمله توانمند شدن در انجام امور و افزایش تمرکز و بروز خلاقیت و مهارت افزایی خود باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار