رشد هیجانات فکری و اندیشه های مثبت با بازی های فکری

شیراز(پانا) - مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: برگزاری مسابقات بازی های فکری، می تواند عامل ایجاد پویایی و خلاقیت در دانش آموزان شود و مهارت‌افزایی و توانمندی آنان را افزایش و آن ها را برای کارهای گروهی در آینده آماده کند.

کد مطلب: ۸۸۸۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد هیجانات فکری و اندیشه های مثبت با بازی های فکری

بتول معلم در حاشیه بازدید از روند برگزاری چهارمین مرحله استانی بازی های فکری سرگرمی در گفت‌وگو با پانا ضمن تشکر از سازمان دانش‌آموزی فارس در برگزاری این مسابقات افزود: برگزاری این مسابقات آن طور که شاهد آن هستیم شور و نشاط خاصی را بین خانواده‌ها، دانش‌آموزان و والدین را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بازی‌های فکری تاثیر خیلی زیادی بر اجتماع ما دارد و باعث رشد هیجانات فکری و اندیشه‌های مثبت آنان می‌شود و موجب توانمند کردن آنها و و تقویت آنها می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر بازی به طور کل در رشد دانش‌آموزان و فرزندان اظهار داشت: خانواده‌ها باید حساسیت و دقت بیشتری بر انتخاب بازی و نوع آن برای فرزندان خود داشته باشند و قطعا بازی‌های فکری از سالم‌ترین بازی‌هاست که بروز خلاقیت در دانش‌آموزان و رشد آنها در جهت صحیح و توانمند سازی آنهاست.

وی در خصوص تاثیر منفی بازی‌های رایانه‌ای بر ذهن و شخصیت افراد افزود: بچه ها هنگام انجام بازیهای کامپیوتری تمام حواس خود را غرق در بازی می کنند و حتی خود را جای کاراکترهای بازی در نظر می گیرند و تمایل به انجام حرکات بازیهای رایانه ای پیدا می کنند و از این روست که ماشاهد رواج خشونت، وبسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان هستیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با بیان این که بازی ها هم می توانند اثرات مثبت و هم منفی داشته باشند، بیان کرد: اهمیت بازی در نقش‌پذیری کودکان و نوجوانان به حدی است که نیازمند توجه بیشتر مسوولان به امر بازی‌سازی بومی و حمایت از آنها را می‌طلبد.

خانم معلم با اشاره به این که بازی های فکری شور و نشاط زیادی را در بین دانش‌آموزان به وجود می آورد و موجب همدلی، همراهی و نزدیکی خانواده ها را پدید می آورد، اظهار داشت: این در حالی است که بازی های کامپیوتری طبق نظر و هدف بازی‌ساز پیش می رود و بچه ها نمی توانند خلاقیتی از خود داشته باشند.

در پایان وی برگزاری این مسابقات را خلا نظام آموزشی برشمرد و افزود: خوشبختانه امروز سازمان دانش‌آموزی فارس با ورود به این مقوله توانسته این خلا را پر کند ولی ادامه این مسیر نیازمند توجه و حمایت همه مسوولان امر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار