‍‍‍ ‍‍‍ فلاحت‌پیشه: اس 300 های روسیه در زمانه حمله به سوریه غیرفعال می‌شوند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعللم کرد که سامانه‌های پدافند هوایی اس 300 روسیه که در سوریه مستقر هستند در زمان حمله صهیونیست‌ها به این کشور غیرفعال می‌شوند.

کد مطلب: ۸۸۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
‍‍‍ ‍‍‍ فلاحت‌پیشه: اس 300 های روسیه در زمانه حمله به سوریه غیرفعال می‌شوند

به گزارش ایرنا، اسرائیل در روزهای گذشته پس از حمله به زیر ساخت های کشور سوریه مدعی شد که به نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی ایران در خاک این کشور نیز آسیب وارد کرده است.

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عصر پنجشنبه پس از بازگشت از آنکارا در گفت وگو با ایرنا، در این رابطه اظهار داشت: در این بین نقدی جدی به روسیه وجود دارد، که در زمان حملات رژیم صهیونیستی سامانه پدافند هوایی اس 300 خود را غیرفعال می‌کند.

او ادامه داد: اگر سامانه اس 300 روس‌ها به درستی عمل کند رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به راحتی حملاتی را در خاک سوریه انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد نوعی هماهنگی بین حملات رژیم صهیونیستی و پدافند هوایی روسیه که در سوریه مستقر است، وجود داشته باشد.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: من به فاصله چند ساعت پس از یکی از حملات رژیم صهیونیستی در محل حاضر شدم؛ آمارهایی که صهیونیسته‌ا اعلام می‌کنند صحت ندارد و این صحبت‌ها بلوف هستند.

او هدف صهیونیست ها را از اقدامات نظامی در سوریه ایجاد اخلال در روند ایجاد ثبات در این کشور دانست و گفت: آنها می‌خواهند ایران را وادار به یکسری واکنش‌ها کنند تا چالشی جدید در سوریه شکل بگیرد.

فلاحت پیشه افزود: صهیونیست‌ها مدعی هستند که اقدامات آنها علیه جمهوری اسلامی ایران است در حالی که این حملات علیه سوریه و تاسیسات دفاعی، زیرساختی و امنیتی این کشور است.

او تاکید کرد: صهیونیست‌ها می دانند در میدان عمل حتی مقابل نیروهای مقاومت که فقط از جمهوری اسلامی ایران الگوگیری کرده‌اند نیز متحمل شکست خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار