54 واحد صنعتی استان اردبیل توسط بانوان اداره می شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل: مشارکت بانوان استان در فعالیت های اقتصادی افزایش یافته و در حال حاضر 54 واحد صنعتی توسط بانوان اداره می‌ شود.

کد مطلب: ۸۸۸۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
54 واحد صنعتی استان اردبیل توسط بانوان اداره می شود

فریبا محمدلو در کارگاه آموزشی 'کارآفرینی' برای آموزش دیدگان فنی و حرفه ‌ای افزود: بانوان استان بیش از پیش وارد عرصه اقتصادی شده‌ اند و باید توانمندی خود را در این حوزه نشان دهند .
او افزایش تسهیلات اشتغالزایی بانکی توسط بانوان را نشان دهنده ورود و فعالیت آنها در این عرصه دانست و گفت: زنان باید در تصمیم گیری بویژه در امور مربوط به توزیع کار ، منابع، درآمد و هزینه مشارکت بیشتری داشته باشند و چنین مشارکتی از طریق سازمان‌ هایی که خود زنان تشکیل می‌ دهند و عضویت در سازمان های دیگر امکان پذیر است .
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین اظهار داشت: کارگاه ‌های کارآفرینی در راستای توانمندسازی، تسهیل ‌گری و ساماندهی آن و بهبود کسب و کار بانوان و ایجاد اشتغال پایدار برگزار می‌ شود .
محمدلو با بیان اینکه این کارگاه‌ ها به صورت متفاوت و تعاملی، با همکاری جهاد دانشگاهی استان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل برگزار می ‌شود، اظهارامیدواری کرد بانوان بتوانند با حضور و عملکردی موفق ، نقش خود را در جامعه پررنگ ‌تر کنند .
رامین نیلوفری مدرس و تسهیل‌ گر رویداد کارآفرینی نیز در این کارگاه گفت: حل مسائل و تصمیم ‌گیری درست پیرامون زندگی راهی برای موفقیت در تداوم کسب و کار بوده و تکنیک ‌های خلاقیت به عنوان ابزاری برای رشد و افزایش توان حل خلاقانه مساله است .
او با بیان اینکه خلاقیت مهم ‌ترین و اساسی‌ ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی ‌ترین عامل ایجاد ارزش است، افزود: خلاقیت نوعی تکاپوی فکری و ذهنی برای دستیابی به اندیشه ‌های نو است که باید هر فرد آن را در خود تقویت کند .
نیلوفری دنبال راه حل صحیح گشتن، اضافه کردن مفروضات نادرست به مساله، ترس از اشتباه و شکست، دنبال کردن کورکورانه قواعد، بیش از حد منطقی بودن، بیهوده نگاشتن، ترس از نگرش نادرست دیگران، پرهیز از ابهام تفکر منفی و عدم توانایی جداسازی سوژه‌ های اصلی از زمینه را از موانع خلاقیت ذکر کرد .
این تسهیل گر رویداد کارآفرینی، حصارهای ذهنی را از موانع اصلی ایده‌ پردازی در خلاقیت دانست و گفت : ' اسکمپر' یک تکنیک بسیار موثر برای افزایش خلاقیت، پرورش ایده و نوعی انگیزش برای خلاقیت است که جایگزینی، ترکیب، اقتباس، تعدیل و سازگاری، بزرگ سازی، به کار گرفتن در دیگر کاربردها ، حذف کردن و یا کوچک ‌سازی و معکوس کردن یا چینش مجدد از روش ‌های مورد استفاده در این تکنیک است که به نوآوری کمک می‌ کند .
50 درصد از جمعیت یک میلیون و 280 هزار نفری استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌ دهند و از این تعداد نیز 50 درصد بانوان روستایی هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار