رشد 8500درصدی برق رسانی در اردبیل بعد از انقلاب

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل: در استان اردبیل قبل از انقلاب تنها ۲۰ روستا از نعمت برق برخوردار بودند اما پس از انقلاب این رقم به هزار و ۷۱۰ روستا افزایش یافته یعنی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۸۸۸۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد 8500درصدی برق رسانی در اردبیل بعد از انقلاب

انقلاب اسلامی ایران زمستان ۵۷ زمانی به پیروزی رسید که نه تنها روستاها بلکه بسیاری از شهرها نیز از کمترین امکانات رفاهی از جمله برق برخوردار بودند .
هنوز نیز در خود شهر اردبیل بسیاری از ساکنان محلات حاشیه ای خاطرات تلخ و شیرین زیادی از انواع چراغ های روشنایی مرکز نشینان را دارند .
در این اوضاع و احوال تقریبا برق رسانی به روستاهای استان در حد صفر بوده و حدود ۱۸۰۰ روستا از امکانات رفاهی بی بهره بودند .
با پیروزی انقلاب اقدامات برای تامین برق روستاها آغاز شده و بتدریج روستاییان محروم نیز همچون ساکنان شهر از نعمت روشنایی و دیگر مواهب انرژی برق بهره مند شدند .
اکنون در ۴۰ سالگی انقلاب دیگر کمتر روستایی است که از نعمت برق بی بهره باشد و برق رسانی در برخی از روستاها حتی به مناطق کمتر از ۱۰ خانوار هم رسیده است .
حسن محمدی ، با تشریح وضعیت خدمات رسانی به مناطق محروم استان به خبرنگار ما گفت: در استان اردبیل قبل از انقلاب تنها ۲۰ روستا از نعمت برق برخوردار بودند اما پس از انقلاب این رقم به هزار و ۷۱۰ روستا افزایش یافته یعنی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ درصد رشد داشته است .
او افزود: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار و حتی برخی از روستاهای زیر ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردارند .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود : همزمان با دهه مبارک فجر سالجاری پروژه های برق رسانی با مجموع ۲۵۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید .
محمدی اظهار داشت : همچنین برق رسانی به هشت روستای بی برق استان در شهرستان های پارس آباد، گرمی ، مشکین شهر وخلخال در این ایام افتتاح ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
او در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تا سال ۱۳۵۷ طول خطوط فشار متوسط در استان اردبیل ۸۹۱ کیلومتر بود اما به برکت انقلاب اسلامی این رقم هم اکنون به هفت هزار و ۳۹۰ کیلومتر افزایش یافته که بیش از ۸۲۹ درصد رشد داشته است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: قبل از انقلاب همچنین طول خطوط فشار ضعیف در استان اردبیل ۵۹۴ کیلومتر بود که این رقم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان به ۶ هزار و ۱۷۲ کیلومتر رسیده که بیش از هزار و ۱۲۴ درصد رشد داشته است .
محمدی اضافه کرد: تا سال ۱۳۵۷ تعداد ۲۹۷ دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیت ۴۵ مگاولت آمپر در استان اردبیل نصب شده بود که بعد پیروزی انقلاب این رقم به ۶ هزار و ۷۴۳ دستگاه با ظرفیت ۹۳۹ مگاولت افزایش یافته که بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ درصد رشد داشته است .
او ادامه داد: تا سال ۱۳۵۷ در مجموع هفت هزار دستگاه چراغ روشنایی در معابر استان نصب شده بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این رقم به ۱۶۱ هزار دستگاه چراغ روشنایی رسیده که رشد ۲ هزار و ۳۰۰ درصدی داشته است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: قبل از انقلاب در مجموع ۲۲ هزار مشترک برق در استان اردبیل وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی ایران این رقم هم اکنون با رشد بیش از ۲ هزار و ۴۸۰ درصدی به ۵۴۶ هزار مشترک در سطح استان رسیده است .
محمدی افزود: همچنین در سال ۱۳۵۷ در این استان ۱۰۳ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق عرضه و فروخته شده بود که این رقم هم اکنون با رشد بیش از هزار و ۱۴۵ درصدی به هزار و ۱۸۰ میلیون کیلووات ساعت افزایش یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار