معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان :

سومین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: سومین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری با رویکرد کیفیت بخشی به آموزش در استان آذربایجان غربی اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۸۸۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سومین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در آذربایجان غربی برگزار می شود

جلسه کمیته برنامه ریزی و هماهنگی جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان صبح امروز در محل سالن شماره ۲ اداره کل برگزار شد.

مهین منافی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: در راستای اجرای بند 6و 7 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سومین دوره جشنواره نوآوری در قرآِیند آموزش و یادگیری با رویکرد کیفیت بخشی به آموزش با مشارکت دبیران دوره اول متوسطه استان برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت بخشی به فرآیند آموزش و یادگیری، آشنایی با روشهای تدریسی تلفیقی/ حل مسئله مبتنی بر رویکردهای برنامه درس ملی، شناسایی، تبادل و ترویج روش های خلاق و نوآور در فرآیند آموزش و یادگیری از اهداف این جشنواره می باشد.

منافی گفت: این جشنواره در سه محور، نوآوری در تولید و به کارگیری رسانه های پرشمار، نوآوری در روشهای ارزشیابی تکوینی با تاکید بر عملکرد و نوآوری در روشهای مشارکت اولیای دانش آموزان در فرآیند یادگیری برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدرسه خلاق یک اجتماع یادگیری است؛ بیان کرد: در مدرسه خلاق می توان استعدادها و علایق کودکان را در حال یادگیری کشف کرد و هر دانش آموز را در همان مسیر مورد علاقه اش که استعداد لازم برای آن را دارد، هدایت کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: مدرسه خلاق آزمایشگاهی است که در آن می توان تجارب عملی کسب کرد و این مهم با همکاری و مشارکت همه افراد علاقه مند به اشتراک گذاشتن تجارب خود صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه در آموزش خلاقیت نمی توان به نیاز جامعه بی اعتنا بود؛ افزود: آموزش مبتنی بر نیازهای اجتماعی به لحاظ روان شناختی تعاملی مداوم میان مدرسه و جامعه در زندگی روزمره به وجود می آورد و یادگیری را لذت بخش می کند.

گفتنی است در طول دو سال گذشته، 4 تیم از دبیران آذربایجان غربی رتبه برتر این جشنواره را کسب کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار