مرکز آمار اعلام کرد

افزایش ۸.۸ درصدی نرخ تورم تولیدکننده خدماتی

تهران (پانا) - شاخص کل قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فصل پاییز ۱۳۹۷ برابر است با ۳۱۰,۱ که نسبت به فصل قبل ۸.۸ درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۸۸۸۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۸.۸ درصدی نرخ تورم تولیدکننده خدماتی

به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فصل پاییز ۱۳۹۷ برابر است با ۳۱۰،۱ که نسبت به فصل قبل ۸.۸ درصد افزایش یافت.
بر این اساس، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالا‌های شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­‌های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی». گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش­‌های خدمات به صورت فصلی و سالانه منتشر می­‌شود.

تغییرات نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای طرح

مرکز آمار ایران نرخ تورم مصرف‌کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای را دی امسال اعلام کرد.

محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۲۵،۶ درصد برای دهک اول تا ۲۸.۳ درصد برای دهک دهم است. نرخ تورم کل کشور در دی ۱۳۹۷ برابر ۲۰،۶ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۱۹،۶ درصد برای دهک اول تا ۲۲،۳ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.
محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۲۵،۶ درصد برای دهک اول تا ۲۸،۳ درصد برای دهک دهم است. همچنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» بین ۱۴،۹ درصد برای دهک اول تا ۲۰،۹ درصد برای دهک دهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار