سینماهای قم میزبان اکران فیلم های سی و هفتمین رویداد جشنواره فیلم فجر

قم (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سینماهای قم میزبان اکران فیلم های سی و هفتمین رویداد جشنواره فیلم فجر

سیدموسی حسینی کاشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه صبح روز چهارشنبه سوم بهمن ماه، در رابطه با اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در قم اظهار کرد: با نگاه مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیری مدیران کل استان ها و با توجه به بازخوردهای خوبی که اکران فیلم ها در استان ها داشت، امسال نیز با برنامه ریزی های انجام شده، تعدادی از فیلم های جشنواره فیلم فجر در قم اکران خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام فاطمیه را پیش روی داریم، جشنواره از دوازدهم تا هجدهم بهمن ماه برگزار می شود. همچنین امسال در مجموع بین یازده تا چهارده فیلم در سینما ونوس و تربیت قم اکران خواهدشد.

حسینی کاشانی با اشاره به تعداد سینماهای اخیر شهر بیان کرد: سینما آوینه به کمک سازمان تبلیغات در منطقه شاه ابراهیم افتتاح و همچنین سینما استقلال و شهرآفتاب با توجه به کمکی که در بحث تجهیزات شده است تا پایان سال اضافه شده و حدود هفتصد صندلی به آمار صندلی سینماهای استان اضافه خواهد شد .

وی ادامه داد: در موزه دفاع مقدس کارهای مقدماتی انجام شده که بخش سینمایی و همچنین سالن سینما برای عرضه فیلم داشته باشد و با این اتفاقات بخش خصوصی را مجاب کنیم در این عرصه سرمایه گذاری کند.

ایشان گفت: سینماهای استان در سال جاری در مجموع ٤٣٨ هزار بلیط در ٩ ماه ابتدایی سال فروش داشته اند که نسبت به مشابه سال گذشته ٥٠ هزار فروش بلیط بیشتر داشته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاش می کنیم فیلم هایی در قم اکران شوند که متناسب با مجموعه استان باشند. همچنین در بخش جشنواره فیلم فجر امسال با سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری مدیران کل استان ها و همچنین با توجه به بازخورد خوبی که سال گذشته در استان ها داشت، امسال نیز با برنامه ریزی این امر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام فاطمیه دوم را پیش روی داریم، جشنواره از دوازدهم تا هجدهم برگزار می شود و در مجموع امسال بین یازده تا چهارده فیلم در سینما ونوس و سینما تربیت اکران می شود، همچنین تعداد نمایش هر فیلم مجموعاً سه سانس از هر فیلم خواهد بود.

حسینی کاشانی در پایان نشست اظهار داشت: در قالب طرح شاپرک پنج فیلم به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان خواهیم داشت که از سیزدهم تا هفدهم برای کودک و نوجوان اکران می شود و همچنین با تفاهم نامه ای که با اداره کل صدا و سیمای مرکز قم داشتیم، برنامه زنده ای از محل اکران فیلم ها و حضور مردم در دو سینما، هر روز به طور مستقیم به مدت ٤٠ دقیقه پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار