فعالیت ۴۳۰ پیمانکار دارای مجوز برای ساماندهی سرویس مدارس تهران

تهران (پانا) - رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سرویس مدارس فقط وسیله حمل و نقل دانش آموز نیست و توجه به پرورش و تربیت نسل آینده ساز از درب خانه ها آغاز می شود.

کد مطلب: ۸۸۸۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۴۳۰ پیمانکار دارای مجوز برای ساماندهی سرویس مدارس تهران

همایش آموزشی توجیهی ناظران و بازرسان عملکرد سرویس مدارس شهر تهران با حضور ولی زاده رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، خوش قدم رییس اداره انجمن اولیا و مربیان و بازرسان و ناظران سرویس مدارس برگزار شد.

خوش قدم رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه نظارت به معنای مچ گیری و پرداختن به مسایل منفی نمی باشد، اظهارداشت: فلسفه وجودی نظارت این است که سازمان از اهداف فاصله نگیرد و بتواند به تمامی اهداف خود دست یابد.

وی افزود: سرویس مدارس فقط وسیله حمل و نقل دانش آموز نیست و توجه به پرورش و تربیت نسل آینده ساز از درب خانه ها آغاز می شود.

خوش قدم با اشاره به اینکه فعالیت سرویس مدارس در سطح شهر تهران گسترده است، اظهار کرد: بالغ بر ۱۳۰ هزار دانش‌آموز از ۲۳ هزار خودرو برای رفت و آمد در مسیر مدرسه استفاده می‌کنند و ۴۳۰ پیمانکار دارای مجوز برای ساماندهی این تعداد خودرو داریم.

وی ادامه داد: با توجه به حجم گسترده کار باید نظارت‌ها بر فعالیت سرویس مدارس افزایش یابد بنابراین تیم‌های ناظر برای این منظور در نظر گرفته شده که تا پیش از این نظارت‌ها از طریق سازمان تاکسیرانی انجام می‌شد، اما امسال اقدامی مشترک بین سازمان تاکسیرانی و اداره انجمن اولیا مربیان داشته ایم تا در فرایند فعالیت پیمانکاران و سرویس مدارس در تمامی سطوح اشراف کامل داشته باشیم.

خوش قدم با اشاره به اینکه اکنون در سطح شهر تهران به جز نظارت‌های فنی سایر نظارت‌ها بر عهده انجمن اولیا و مربیان قرار داده شده است، تصریح کرد: از نیرو‌های رسمی شاغل و بازنشسته برای نظارت بر عملکرد مدارس استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش تهران از نظارت دقیق ناظران مبتنی بر اپلیکیشن‌های هوشمند خبر داد و گفت: در راستای نظارت‌ها، آموزش‌های تکمیلی را برای ناظران در نظر گرفته ایم و فعالیت آن‌ها با کیفیت بالاتر در قالب اپلیکیشن‌های هوشمند انجام می‌گیرد تا تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از بازدید‌ها تسهیل شود.

وی بیان کرد: ناظران در نظر گرفته شده برای این اقدام اغلب بازنشستگان آموزش و پرورشی هستند که تجربه کافی و وقت آزاد برای این کار دارند، همچنین این افراد آموزش و پرورش را به خوبی می‌شناسند و اعتماد کامل به آن‌ها وجود دارد بنابراین اولویت اصلی در جمع ناظران افراد آموزش و پرورش هستند.

خوش قدم تصریح کرد: به ازای هر ۷۰۰ دانش‌آموز یک ناظر در نظر گرفته شده است که هر نظارت کننده‌ای متناسب با شرایط می‌تواند زمان نظارت خود را مشخص کند و این موضوع کاملا تحت اختیار ناظران است.

رئیس اداره انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش تهران ادامه داد: ناظران شاخص‌های در نظر گرفته شده برای سرویس‌های استاندارد را مورد توجه قرار می‌دهند که از جمله این شاخص‌ها می‌توان به داشتن خودروی دارای صلاحیت انجمن اولیا، اخذ مجوز از امور مالی و انجمن برای پرداخت وجوه سرویس، نظارت بر انعقاد قرارداد مطابق نرخ دریافتی از اولیا، دریافت وجوه سرویس از طریق سامانه هوشمند، تشکیل پرونده برای رانندگان ، ثبت مدارک مورد نیاز در آن و ثبت قرار داد الکترونیک با پیمانکار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ناظران بر تمامی سطوح و از طریق سامانه هوشمند در نظر گرفته شده برای این نظارت شاخص‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و در صورت تخلف این موضوع با ادارات انجمن اولیا و مربیان و تاکسیرانی در میان گذاشته می‌شود.

خوش قدم بیان کرد: به طور کلی بر اساس دستورالعمل سرویس مدارس که توسط کارگروه ماده ۱۹ متشکل از وزیر راه، وزیر آموزش و پرورش، وزیر کشور است قرارداد سرویس مدارس فقط توسط مدیر آموزشگاه با پیمانکار منعقد می‌شود و ناظران در این مسیر اقدامات موجود را بررسی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار