قمار خطرناک اسرائیل برای افزایش تنش با ایران

تهران (پانا) - پایگاه اینترنتی روزنامه «لوفیگارو» چاپ پاریس روز چهارشنبه در گزارشی با ابراز نگرانی از تحولات خاورمیانه، علنی شدن تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی را هشدار آمیز و بسیار خطرناک توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
قمار خطرناک اسرائیل برای افزایش تنش با ایران

به گزارش ایرنا از لو فیگارو ، «مایکل هورویتز»کارشناس و مشاور امنیتی ، افزایش تنش تل آویو با تهران را قمار خطرناکی می داند.
'تیه ری اوبرله' گزارشگر لو فیگارو می گوید: یکی از راهبردهای ارتش اسرائیل همواره این بوده است که هیچگاه عملیات نظامی خود را در خارج از مرزها نه تایید و نه تکذیب کرده است. سال هاست که روند ارتش اسرائیل برهمین مبنا است و در واقع سیاست کلی تل آویو را تشکیل می دهد. نه تنها ارتش اسرائیل بلکه ارکان دولتی نیز به همین شیوه عمل می کنند.
اما در اقدامی عجیب اکنون به وضوح می بینیم که تل آویو با علنی کردن سیاست های خود در سوریه خطر افزایش تنش با ایران را در دمشق پذیرفته است.
لوفیگارو افزود: این اقدام اسرائیل که تقریبا بی سابقه بوده است، می تواند به عنوان زنگ خطری در تنش های دیرین تهران و تل آویو محسوب شود.
براساس این گزارش، ارتش اسرائیل همواره درباره حمله به مواضع حزب الله متحد تهران در خاک سوریه از زمان آغاز جنگ در این کشور سکوت کرده بود، اما حمله اخیر را بدون تاخیر پس از عملیاتش در آسمان سوریه تایید کرد.
جالب آنکه سخنگوی ارتش اسرائیل با تمایل عجیبی توضیحاتی در مورد جزئیات این اهداف ارائه کرد.
«مایکل هورویتز»کارشناس و مشاور امنیتی می گوید که این راهبرد تشدید خشونت در خاک سوریه با تردیدها در مورد حضور نیروهای آمریکایی در شمال سوریه مرتبط است.
وی ادامه داد،از دیدگاه اسرائیل خروج نیروهای آمریکایی برایش به منزله پیشروی بیشتر ایران در سوریه است و این خروج برایش تبعات زیادی دارد.
هورویتز گفت که اسرائیل خطر افزایش و گسترش فشارهای خود را پذیرفته است تا پیروزی های ژئوپلتیک و دیپلماتیک به دست آورد.
تارنمای لوفیگارو نوشت: ارتش اسرائیل به تازگی چند انبار مهمات را که یکی از آنها در فرودگاه بین المللی دمشق قرار دارد، یک پایگاه اطلاعاتی و یک اردوگاه آموزشی را در جنوب دمشق هدف قرار داد.
رسانه های سوریه اعلام کردند، حملات هوایی با امواج متوالی موشک های هدایت شونده همراه بود که دفاع هوایی حکومت سوریه اکثر آنها را منهدم کرد. بنابر اعلام مرکز کنترل دفاعی روسیه چهار نظامی سوریه در این حملات کشته شدند و 6 نفر دیگر در حمله به فرودگاه دمشق زخمی شدند.
دیده بان حقوق بشر سوریه هم شمار کشته شدگان این حملات را 11 نفر اعلام کرد.
پیام رژیم صهیونیستی از این حملات در وهله نخست به روسیه بود که مواضعش در منطقه از طریق رویکرد ناهماهنگ و متناقض دونالد ترامپ تقویت شده است. مسکو دیدگاه خوبی نسبت به تبدیل شدن ناگهانی جنگ میان اسرائیل و ایران به یک جنگ باز در خاک سوریه ندارد.
روس ها که حامی اصلی حکومت بشار اسد هستند در مورد هرگونه اقدامی که بتواند تلاش های آنها برای برقراری ثبات در کشور را به خطر بیاندازد، نگران هستند.
هورویتز می گوید، قمار اسرائیل برای افزایش تنش خطرناک است . ایران محتاط و صبورانه عمل می کند. مساله از بین بردن خطوط دفاعی اسرائیل در بلندی های جولان مطرح نیست. با وجود لفاظی های جنگ طلبانه، تهران به وخامت اوضاع دامن نمی زند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با مطرح کردن حضور خود در جنگ سوریه با صدای بلند، در نهایت به دنبال مطرح کردن خود به عنوان یک جنگ سالار پیش از انتخابات پارلمانی نهم آوریل است.
وی همچنین قصد دارد خود را به عنوان سنگری غیر قابل جایگزین در برابر ایران معرفی کند. این رویکرد می تواند در عرصه انتخاباتی سودآور باشد اما خالی از خطر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار