مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش خبر داد:

سرود ویژه دختران در روز زن رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش به طرح‌های مختلف این دفتر در ارتباط با بانوان اشاره کرد و از رونمایی سرود ویژه دختران در روز زن خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سرود ویژه دختران در روز زن رونمایی می‌شود

فرحناز مینایی‌پور در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت: «در کل کشور ۴ میلیون کارمند داریم که یک میلیون آن‌ها خانم هستند و ۵۰۰ هزار از آن‌ها در آموزش و پرورش مشغول فعالیت‌اند. وجود ۷ میلیون دانش‌آموز دختر که تربیت‌کننده مردان آینده ما هستند می‌تواند اثرگذاری زیادی در کل جامعه داشته باشد.»

او گفت: «تنها دو وزارت‌خانه کشور و آموزش و پرورش دفتر امور زنان دارد، امیدواریم به بحث دختران بیشتر پرداخته شود. دغدغه حوزه زنان این است که آموزش و پرورش متناظر با ستاد در استان‌ها مدیرکل امور زنان و خانواده ندارد و کارشناس مسئول دارد در حالی که اثرگذاری آموزش و پرورش بیشتر از وزارت کشور است که مدیرکل در استان‌ها دارد.»

مینایی‌پور ادامه داد: «نگرانی ما این است که این جایگاه اصلاح و به آن پرداخته شود تا در ۷۳۶ منطقه آموزشی مشاوری که هم‌طراز رئیس اداره باشد دیده شود.»

او به گزارش یک ساله دفتر امور زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: «در آموزش و پرورش حمایت تمام قد وزیر را در تمام طرح‌ها داشته‌ایم و از این موضوع سپاسگزاریم.»

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: «در یک سال گذشته سلسله نشست‌های هم‌اندیشی را برای اجرای طرح‌ها داشتیم که با حضور نخبگان آن حوزه برگزار شد‌. طرح تقویت مهارت‌های گفت‌و‌گو، آموزش حقوق شهروندی، آموزش حقوق مدنی، خوب زیستن در مجموعه نماد، طرح تهیه بسته‌های آموزشی بهداشتی برای دختران در بلوغ، طرح ارتقای مربیان مدارس، برگزاری سرود ویژه دختران که در روز زن رونمایی می‌شود، از طرح‌های دفتر ماست.»

او گفت: «در حوزه زنان طرح پرورش مدیران آینده، طرح افزایش نشاط زنان فرهنگی و سرپرست خانوار، طرح ۳ ساعت ورزش در هفته، طرح غربالگری زنان در وزارت‌خانه، تالیف کتب‌های مختلف مانند مدیران چهل ساله آموزش و پرورش در حوزه زنان از جمله فعالیت‌ها است.»

مینایی‌پور افزود: «در راستای ماده ۱۰۲ برنامه ششم برای طرح تحکیم خانواده سلسله نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم. همچنین امسال یک ابتکار داشتیم و برای اولین بار تمام زنان مدیر کشور را در یک اجلاس شرکت دادیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار