عضو هیات مدیره اتحادیه ایمنی: بخش عمده تجهیزات ایمنی در صنایع بزرگ کشور از محل تولیدات داخلی تامین می‌شود

تهران (پانا) – عضو هیات مدیره اتحادیه ایمنی می‌گوید پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع بزرگ کشور براساس قانون استفاده از حداکثر توان داخلی مکلف به استفاده از تجهیزات ایمنی داخلی هستند و از زمان ابلاغ این قانون خرید این تجهیزات از محل تولیدات داخلی افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۸۸۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیات مدیره اتحادیه ایمنی: بخش عمده تجهیزات ایمنی در صنایع بزرگ کشور از محل تولیدات داخلی تامین می‌شود

حمید عطایی، عضو هیات مدیره اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی در نشست خبری اولین جشنواره و نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی گفت:‌ تا پیش از این بخش عمده تجهیزات ایمنی در واحدهای بزرگ صنعتی کشور از جمله صنعت پالایشگاهی از خارج از کشور و به ویژه از اروپا تامین می‌شد اما در راستای استفاده از حداکثر توان داخلی خرید از تجهیزات از محل تولیدات داخلی بیشتر شده است.

محمد شرع‌الاسلام، خزانه‌دار اتحادیه ایمنی و تجهیزات آتش‌نشانی نیز با اشاره به جلسات مشترک این اتحادیه با مسئولان آتش‌نشانی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعضای این اتحادیه شامل 1000 هزار تولیدی و توزیعی است که در تلاش هستند بخش عمده نیاز داخلی را با استفاده از دانش و توان تولید داخلی تامین کنند.

وی با اشاره به جشنواره و نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی که روزهای 10 و 11 بهمن سال جاری در محل مجتمع نگین، محل استقرار واحدهای تولیدی و توزیعی ایمنی و صنایع آتش‌نشانی ادامه داد:‌ شهروندان باید در زمینه نقش ایمنی و کاهش اثار ناشی از حوادث اطلاع کافی داشته باشند تا بتوانند از بروز حوادثی که خسارات زیان‌بار مالی و جانی دارد جلوگیری کنند.

در ادامه احمد غلامیان میراب، مدیر روابط اجرایی جشنواره و نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی گفت:‌ مجتمع نگین که محل برگزاری این جشنواره است یکی از تخصصی‌ترین مراکز مجاز در حوزه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی است و 114 شرکت و فروشگاه و 30 شرکت خدمات مهندسی در حوزه ایمنی در آن فعالیت دارند.

غلامیان میراب تصریح کرد:‌ در روزهای 10 و 11 بهمن شرکت‌ها و واحدهای فعال در این مجتمع میزبان جشنواره و نمایشگاه ایمنی هستند و همکاری سازمان‌هایی مانند مدیریت بحران و آتش‌نشانی به برگزاری این نمایشگاه کمک می‌کند تا علاوه بر رونق و توسعه کسب‌ وکارها در این حوزه زمینه اصلاح قیمت‌ها و تعامل میان کارفرمایان و پیمانکاران فراهم شود.

وی فرصت بازدید از این جشنواره برای عموم مردم فراهم است، گفت:‌ از جمله دستاوردهای این جشنواره توسعه فرهنگ ایمنی در میان شهروندان است. مردم در سال‌های اخیر با توجه به بروز حوادثی مانند پلاسکو، کشتی سانچی، آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا و حوادث بزرگ دیگر به اهمیت ایمنی و ضرورت پیشگیری از بروز حوادث و نقش اطفاء مناسب به منظور کاهش خسارات احتمالی پی‌ برده‌اند.

مدیر روابط اجرایی جشنواره و نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی گفت: برگزاری این جشنواره علاوه بر آگاهی‌رسانی موجب توسعه خودایمنی در میان شهروندان و واحدهای صنعتی می‌شود و بار زیادی را از دوش سازمان‌های امدادی بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه تحقق و توسعه و تولیدعلم در این صنعت مطابق با نیازهای کشور در این صنعت شکل نگرفته است، ادامه داد:‌ به طور معمول از تجهیزات و فناوری‌هایی که در جهان به این منظور تولید شده‌اند الگوبرداری می‌شود یا بازطراحی بر روی آنها صورت می‌گیرد در حالی که در پیوند صنعت و دانشگاه باید بتوان از تولید علم ودانش در این صنعت بهره برد.

مقصودی رئیس جشنواره و نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی نیز گفت:‌ بیش از 80 درصد تجهیزات و ملزوماتی که در این صنعت مورد نیاز است توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود و طی سال‌های اخیر ظرفیت مناسبی برای تولید در این بخش‌ها حاصل شده است. در مجتمع نگین از تولیدکننده تک محصول تا تولیدکنندگانی که کالاهای متفاوت در این صنعت را تولید می‌کنند حضور دارند.

وی افزود:‌ بخش خصوصی ظرفیت مناسب و سرمایه‌گذاری لازم در این صنعت را فراهم کرده است و لازم است تا با برگزاری جشنواره‌ها و ارتقای فرهنگ ایمنی استفاده لازم از این ظرفیت‌ها را فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار