در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش؛

مشاور وزیر: آموزش و پرورش باید به برجسته‌سازی تعلیم و تربیت دختران توجه کند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت دختران را اولویت جامعه دانست.

کد مطلب: ۸۸۸۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر: آموزش و پرورش باید به برجسته‌سازی تعلیم و تربیت دختران توجه کند

رضا مددی در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور که عصر امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت: «نقش تربیتی زنان اصلا انکارپذیر نیست. تعلیم و تربیت دختران در جامعه تقدم دارد و آموزش و پرورش باید به برجسته‌سازی تعلیم و تربیت دختران توجه کند.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: «تعلیم و تربیت دختران باید در اولویت باشد. یکی از رسالت‌های دفتر امور زنان و خانواده می‌تواند مراقبت از سیستم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دختران باشد.»

مددی خانواده را در سند تحول بنیادین رکن اصلی تعلیم و تربیت دانست و گفت: «خانواده ۳ نقش اساسی در تربیت رسمی و عمومی دارد. خانواده باید نقش سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در آموزش و پرورش داشته باشد.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: «در حال آماده‌سازی سیاست‌هایی با دفتر انجمن اولیا و مربیان مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش هستیم که جایگاه و نقش آن در تعلیم و تربیت است.»

او همچنین در ادامه گفت: «بیش از ۶۰ درصد پرسنل ما زن هستند لذا باید نگاه آموزش و پرورش به این دفتر ویژه باشد.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین به انواع سند در آموزش و پرورش اشاه کرد و گفت: «ما در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین، مبانی نظری سند تحول، برنامه درسی ملی و برنامه زیرنظام داریم که مبانی نظری سند پشتوانه علمی در آموزش و پرورش است.»

او فلسفه تربیت را یکی از دانش‌های اساسی در تربیت دانست و گفت: «یکی از اقدامات دفتر امور زنان این است که به حقوق تربیتی دختران توجه و با تکیه بر حقوق تربیتی کاستی‌ها و چالش‌های آموزش و پرورش را بیان کند.»

مددی گفت: «ساحت مدارس دخترانه باید متناسب با نیازهای دختران باشد. مدارس دخترانه باید حریم داشته باشند سازمان نوسازی باید به این موضوع توجه کند زیرا مدارس دخترانه باید حافظ منافع آنان باشد.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در ادامه گفت: «اجازه ندهیم مدارس کوچک برای دختران بسازند تا بتوانند با امنیت نیازهای خود را برطرف کنند.»

او به وجود ۶ زیرنظام در سند تحول بنیادین اشاره کرد و یکی از وظایف آموزش و پرورش را تربیت علمی دانست که باید به نهاد فرهنگی و اجتماعی و مولد سرمایه انسانی تبدیل شود.

مددی مدرسه را کانون تربیتی محله و عامل پیشرفت توسعه کشور دانست و ادامه داد: «براساس سند تحول بنیادین تمام معلمان در مدارس نقش تربیتی دارند و می‌توانند در تربیت دانش‌آموزان موثر باشند.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین سند تحول را یک برنامه راهبردی برای آموزش و پرورش دانست و گفت: «سند تحول بنیادین از ۷ فصل تشکیل شده است که بر تعلیم و تربیت شش ساحته تاکید دارد. مدارس نقطه اتکای دولت، ملت و باعث رشد، تعالی و پیشرفت کشور هستند و در حقیقت راه توسعه از کلاس درس است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار