تاکید بر بهبود فرایندهای حمل و نقل دانش آموزی

تهران (پانا) - رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: این سامانه ها و اپلیکیشن ها به کمک سیستم نظارتی می‌آیند تا بتوانیم با بررسی مستندات، متوجه آسیب‌ها شده و خروجی این فعالیت ها و بازدیدهای که به عمل می آید موجب شود تا فرآیند های حمل و نقل دانش آموزان را بهبود ببخشیم.

کد مطلب: ۸۸۸۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر بهبود فرایندهای حمل و نقل دانش آموزی

همایش آموزشی توجیهی ناظران و بازرسان عملکرد سرویس مدارس شهر تهران با حضور ولی زاده رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، خوش قدم رییس اداره انجمن اولیا و مربیان و بازرسان و ناظران سرویس مدارس برگزار شد.

ولی زاده فلسفه ورود آموزش و پرورش به موضوع سرویس دانش آموزان را تدارک و ایجاد محیطی امن برای حمل و نقل دانش آموزان برشمرد و خطاب به ناظران سرویس مدارس اظهارداشت: در بازدیدهای که انجام می دهید، شاخص ها و مواردی که در مدارس باید مدنظر قرار دهند را با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی تعهد در جامعه فرهنگیان را بسیار بالا قلمداد نمود و ابراز امیدواری نمود تا با مشارکت اولیای عزیز و تلاش های پیمانکاران و بازرسین سرویس در خصوص مسایل تربیتی و امنیت حمل و نقل دانش آموزان قدم های موثرتری برداشته شود.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می بایست آستانه تحریک و میزان حساسیت های مدارس را افزایش و میزان نگرانی ها را کاهش بدهیم، افزود: سه میلیون و دویست هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می کنند و باید تلاش ‌کنیم تا آسیب در این حوزه را به صفر برسانیم، زیرا مردم به ما اعتماد می‌کنند و سرمایه زندگی شان را به آموزش و پرورش می‌سپارند.

ولی زاده با بیان اینکه، ناظرین باید همانند یک سیستم، تمامی موضوعات را تحلیل کنند؛ خواستار توجه به روابط بین همه آدم ها و مناسبات شد و گفت: در این کلانشهر وسیع باید با تحلیل روابط، همکاری بین منطقه، پیمانکار، راننده، ولی دانش آموز و مدرسه را تقویت کنیم و برای تقویت این رابطه ها در سال آینده از مکانیسم های نظارتی مبتنی بر سامانه های ملی از جمله سامانه ملی سپند و اپلیکیشن های مورد تایید انجمن اولیا مربیان بهره خواهیم برد.

وی اضافه کرد: این سامانه ها و اپلیکیشن ها به کمک سیستم نظارتی می‌آیند تا بتوانیم با بررسی مستندات، متوجه آسیب‌ها شده و خروجی این فعالیت ها و بازدیدهای که به عمل می آید موجب شود تا فرآیند های حمل و نقل دانش آموزان را بهبود ببخشیم.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، شهر تهران را ویترین و الگو و یک مدل مناسب برای سایر استان ها دانست و ادامه داد: ثمره کار شما بازرسین دستیابی به قوانین کارآمد می باشد که این امر بسیار ارزشمندی است. ناظران باید ضمن مطالعه آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان با داشتن دیدی وسیع، اتفاقات خوب را تحلیل کنید و نقاط مجهول را در مناسبات پیدا نمایند.

وی دیده شدن قوانین و توجه به خواسته های اولیا و دانش آموزان را یکی از دغدغه های مهم وزارت آموزش و پرورش قلمداد کرد و گفت: امور را جدی بگیرید، به مردم به عنوان اولیا توجه ویژه کنید و حرف آنها را بشنوید و با استفاده از تمامی ظرفیت ها، تلاش شود تا حمل و نقل دانش آموزان دچار گسیختگی رفتار نبوده و نقش‌ها به خوبی تعریف شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار