مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: تشکل های دانش آموزی شادابی را برای مدارس به ارمغان می آورند

تبریز (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت و جایگاه تشکل های دانش آموزی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی دانش آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۸۸۸۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی:  تشکل های دانش آموزی شادابی را برای مدارس به ارمغان می آورند

صمد علیزاده در جمع مدیران مدارس ناحیه دو تبریز در سالن اجتماعات مدرسه زهرا مردانی آذر، به اهمیت تشکل های مختلف دانش آموزی در آموزش مهارت های اجتماعی دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: "نشاط و شادمانی حلقه مفقوده جامعه امروزی است و فعالیت دانش اموزان در قالب تشکل ها به خصوص تشکل های سازمان دانش آموزی همچون پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی علاوه بر این که می تواند با افزایش مهارت های اجتماعی آنان را برای ورود به جامعه آماده کند می تواند روحیه نشاط و شادابی را در فضای مدارس ایجاد کند".

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی افزود: "نظارت بر فعالیت پایگاه های تغذیه سالم مدارس با دستور وزیر محترم آموزش و پرورش به سازمان دانش آموزی واگذار شده است بنابراین مدیران مدارس با توجه به اهمیت تغذیه سالم دانش آموزان باید نگاه ویژه ای به این مقوله داشته باشند و برای اخذ مجوزهای لازم جهت فعالیت بوفه های مدارس اقدام کنند".

لزوم توجه به برنامه های تربیتی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز نیز در این جلسه گفت: " اگر ما به اهمیت و جایگاه تربیت در مدارس پی ببریم و در این راستا برنامه ریزی و تلاش کنیم به طور حتم بسیاری از مشکلاتی که گریبان گیر نوجوانان است، حل خواهد شد".

جعفر راستگوی با بیان این که همیشه پیشگیری بهتر و کم هزینه تر از درمان است، گفت: باید سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت یعنی خانواده، مدرسه و جامعه دست به دست هم دهند تا از آسیب های اجتماعی دانش آموزان جلوگیری کنند چون که تلاش های بعد از ایجاد شدن آسیب برای درمان چندان کارساز نخواهد بود".

وی افزود: " تنها راه برون رفت از مشکلات نسل نوجوان امروزی، اهمیت دادن به برنامه های تربیتی و پرورشی در مدارس است که در سند تحول نیز به این مقوله تاکید شده است".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار