بام خلخال مرکز برگزاری جشنواره ها شد

رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال: مجتمع گردشگری بام خلخال پای ثابت برگزاری جشنواره ها و برنامه های طرح ملی زمستان بیدار می شود.

کد مطلب: ۸۸۸۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بام خلخال مرکز برگزاری جشنواره ها شد

محمد رضا شایقی افزود: در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی طرح های گردشگری شهرستان طرح گردشگری بام خلخال به عنوان محلی ثابت برای اجرای انواع برنامه های پیش بینی شده طرح ملی زمستان بیدار و همچنین برگزاری انواع جشنواره ها در طول سال انتخاب شده است .
او گفت: این طرح با ادامه اجرای برنامه های زمستان بیدار از جمله اسکی و تیوپ سواری در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در این محل با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی پیش خواهد رفت .
رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خلخال از برگزاری مسابقات ملی تیر و کمان سنتی کشور به میزبانی خلخال در 11 بهمن ماه امسال در محل مجتمع گردشگری و تفریحی بام خلخال خبر داد .
شایقی اظهار داشت: علاوه بر اجرای مسابقات تیراندازی با تیر و کمان سنتی با حضور 40 تیرانداز از اعضای تیم ملی تیر و کمان سنتی از مناطق مختلف کشور در این محل برنامه های متنوع دیگری همچون اجرای مسابقه ساخت آدم برفی ، اجرای بازی های بومی و محلی ، اسکی و تیوپ سواری نیز پیش بینی شده است .
او گفت: پس از برگزاری موفق نخستین جشنواره زمستان بیدار استان اردبیل به میزبانی خلخال در منطقه طهرستان این شهرستان و همچنین 2 جشنواره دیگر زمینه برای برگزاری جشنواره های مختلف تا پایان زمستان فراهم می شود .
رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خلخال هدف اصلی از اجرای برنامه های زمستان بیدار را ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه و ایجاد عادت بیرون آمدن مردم در روزهای سرد زمستان از زیر سقف خانه ها و استفاده از طبیعت زمستانی زیبای منطقه ذکر کرد .
شایقی افزود: دستیابی به این هدف با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش گردشگری منطقه آسان تر است .
اوهمچنین گفت: امسال برای ساماندهی شرکت های مسافرتی و برگزاری جشنواره تور گردانی برنامه ریزی شده و ضمن حمایت از شرکت های مسافرتی دارای پروانه از فعالیت شرکت های غیر مجاز و کانال های اطلاع رسانی گردشگری و شبکه های اجتماعی بی هویت ، فاقد شناسنامه و غیرمجاز با استفاده از ظرفیت پلیس فتا جلوگیری خواهد شد .
جشنواره 'زمستان بیدار' استان اردبیل در قالب 10 هفته برنامه و هر هفته در یکی از شهرستان های این استان برای توسعه بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت های گردشگری در فصل زمستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل طراحی شده است .
برای هر هفته این جشنواره عناوین خاصی از جمله موسیقی اقوام، ورزش درمانی، صنایع دستی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، ساخت تندیس های برفی و یخی، کودک و زمستان و زمستان از نگاه دوربین تعریف شده است .
در قالب جشنواره زمستان بیدار که با هدف معرفی بیشتر توانمندی های مختلف گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول غیر گردشگری طراحی شده، قرار است اقتصاد گردشگری و نشاط در استان اردبیل استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا شود .
تمام مراکز خدماتی، پذیرایی و اقامتی استان اردبیل با اعمال 60 درصد تخفیف تلاشی را برای جذب گردشگر در فصل زمستان بویژه در شهر سرعین آغاز کرده اند .
استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری اشاره کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار