در گفت‌وگو با پانا

توکلی، پزشک کمپین نذر مهربانی: تلاش پزشکان جهادی در مناطق محروم ادامه دارد

تهران (پانا) - دندانپزشک تیم کمپین نذر مهربانی با اشاره به خدمات پزشکان جهادی در مناطق محروم گفت خدمات پزشکان جهادی در این مناطق همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۸۸۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
توکلی، پزشک کمپین نذر مهربانی: تلاش پزشکان جهادی در مناطق محروم ادامه دارد

دکتر والح توکلی در گفت‌وگو با پانا درباره حضور دندانپزشکان جهادی در کمپین نذر مهربانی گفت: پزشکانی که متقاضی هستند در این طرح حضور می‌یابند. این طرح در مناطق محروم اجرا می‌شود و با حضور پزشکان یکسری معاینات انجام می‌شود. تاکنون از مناطق حاشیه، استان‌های کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در قالب طرح پزشکان جهادی بازدید شده است.

این دندانپزشک تصریح کرد: اگر در بازدیدهایی که داریم مدت زمان زیادی را در مناطق باشیم به طوری که 10 روز طول بکشد، با خودمان دستگاه‌ها و تجهیزات را می‌بریم و کارهای پزشکی را انجام می‌دهیم اما در برخی موارد اگر به حاشیه تهران برویم افراد را معاینه می‌کنیم و به درمانگاهی که احداث کرده‌ایم معرفی می‌کنیم و در آنجا تمام خدمات درمانی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه حضور خود در طرح جهادی گفت: از سال 89 در قالب طرح جهادی منتظران ظهور از دانشگاه آزاد شروع کردیم و به تدریج گروه‌های مختلفی شکل گرفت و اکنون گروه‌های پزشکان جهادی زیاد شده‌اند. هم‌اکنون طرح نذر مهربانی اجرا می‌شود البته در این طرح فقط خدمات دندانپزشکی ارائه نمی‌شود بلکه 100 نفر از پزشکان متخصص جراح مغز و اعصاب، قلب، زنان، دندانپزشکی و ... حضور دارند.

توکلی درباره اینکه مردم مناطق محروم چگونه در جریان کمپین نذر مهربانی قرار می‌گیرند، گفت: پیش از حضور در منطقه، کارگروهی به مناطق اعزام می‌شود، بازدید صورت می‌گیرد و با مردم صحبت می‌کنند.

این دندانپزشک با اشاره به خدمات پزشکان گروه‌های جهادی در حاشیه تهران گفت: ما به مناطق محرومی رفته‌ایم که تاکنون پای هیچ دندانپزشکی به آنجا نرسیده بود. البته حاشیه تهران بدتر از سیستان و بلوچستان است اما چون فکر می‌کنند تهران بی‌نیاز است، نباید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خدمات کمپین نذر مهربانی ادامه دارد، گفت: تمام خدماتی که از سوی پزشکان در این طرح ارائه می‌شود رایگان است و اعتباری از سوی وزارت بهداشت دریافت نمی‌شود البته اگر اعتباری هم به این موضوع تعلق بگیرد، می‌توان کارهای بزرگ‌تری انجام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار