در گفت‌وگو با پانا

یلدا جبلی: قصه «جمشیدیه» برای تماشاگر غیرمنتظره است

تهران (پانا) - یلدا جبلی کارگردان فیلم «جمشیدیه» فیلم جدیدش را «غیرمنتظره» توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
یلدا جبلی: قصه «جمشیدیه» برای تماشاگر غیرمنتظره است

«جمشیدیه» دومین فیلم بلند سینمایی یلدا جبلی به تهیه‌کنندگی محمدصادق آذین و فردین خلعتبری که امسال در بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم فجر حضور دارد، با نگاهی به یکی از معضلات جامعه روز ایران ساخته شده است.

او چهار سال پیش با فیلم «داره صبح میشه» در جشنواره حضور داشت که عاشقانه‌ای دیالوگ‌محور بود که در بخش هنر و تجربه به اکران درآمد. فیلمی که به گفته کارگردان باید خوب شنیده شود! او درباره فیلم اول خود می‌گوید: اگر حتی یک جمله از فیلم را مخاطب نشنود باعث می‌شود وی درک صحیحی از روند اتفاقات فیلم نداشته باشد.

جبلی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره تازه‌ترین فیلم خود گفت: جمشیدیه تجربه‌ای کاملا متفاوت با « داره صبح میشه» است. این فیلم به معضلی فراگیر در جامعه می‌پردازد.

وی تاکید کرد: در یک کلمه می‌توانم بگویم «جمشیدیه» برای تماشاگر غیرمنتظره خواهد بود.

یلدا جبلی فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» و چند مجموعه تلویزیونی را تدوین کرده است و همچنین کارگردانی تله فیلم‌های «یک فنجان چای گرم» و «این جاده دو طرفه است» را نیز در کارنامه خود دارد.

سارا بهرامی، حامد کمیلی، پانته آ پناهی‌ها، سعید چنگیزیان و ستاره پسیانی بازیگران فیلم هستند. همچنین کیومرث پوراحمد، بهرام عظیمی و بهرنگ تنکابنی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار